Vanzarile Dacia pe piata germana vor creste cu cel putin 50% in 2009, fata de nivelul de 25.500 de unitati raportat anul trecut, fapt care va asigura principalului constructor din Romania "un balon de oxigen", a declarat, pentru Business Standard, vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe. Astfel, compania nu va lua in calcul eventuale disponibilizari pana la sfarsitul acestui an, insa nu are in vedere sa faca�angajari pentru sustinerea productiei.
''Ar fi o mare eroare sa ne gandim ca suntem feriti de probleme de acum inainte. Balonul de oxigen destul de consistent asigurat de piata germana ne permite insa sa gestionam cu mai putin stres actiunile urmatoare. Programul Rabla din Germania se va termina prin luna august si va trebui sa gasim solutii'', a spus Constantin Stroe.
Potrivit vicepresedintelui Automobile Dacia, producatorul auto�estimeaza pentru acest an o crestere de cel putin 50% a vanzarilor pe piata din Germania, a doua piata externa in functie de volume, ca urmare a introducerii primei de casare de 2.500 de euro pentru impulsionarea vanzarilor de masini noi. Oficialul companiei a admis ca vanzarile Dacia ar putea fi impulsionate si de introducerea unui plan de relansare a vanzarilor de masini ieftine in Rusia, piata unde Dacia livreaza un numar important de colectii
Cadenta de productie a fost majorata la Dacia (in special pentru sustinerea cererii din Germania) de la 1.085 de unitati pe zi la 1.200 de unitati, activitatea desfasurandu-se in trei schimburi.
Guvernul german a introdus recent o prima de casare de 2.500 de euro pentru posesorii de masini mai vechi de noua ani la cumpararea unui model nou. Vanzarile Dacia Logan in Germania au crescut de sase ori in februarie, iar modelul a capatat pe aceasta piata statutul de ''simbol ironic al crizei''.