Specialistii care fac verificari in cazul avionului Carpatair care a aterizat fortat, sambata, pe aeroportul din Timisoara, au deja o prima ipoteza. Anchetatorii pornesc de la banuiala ca este vorba despre o defectiune tehnica ce a facut ca trenul de aterizare fata sa nu se coboare, potrivit Pro TV. Totul va fi insa verificat in detaliu, de o comisie formata din reprezentanti ai Ministerului Transporturilor.
Cei din Ministerul Transporturilor au facut un prim pas in ancheta si au declarat, sambata seara, ca este exclusa o manevra gresita a pilotilor, in minutele in care avionul se apropia de Timisoara. Cauza incidentului nu ar putea fi asadar decat o avarie la unul dintre sistemele aparatului. Aceasta a provocat blocarea rotii din fata, iar echipajul a luat cea mai buna decizie cand a ramas in aer inca o ora si jumatate.
Mircea Ciuca, directorul de investigatii din cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si cel care conduce comisia de ancheta in cazul incidentului aviatic de sambata, de la Timisoara, a declarat ca anchetatorilor le va lua cateva luni pentru a stabili exact cauzele defectiunii.
"O sa ne ia cateva luni de zile interpretarea inregistrarilor (...) si o sa urmeze un control amanuntit al trenului de aterizare, in mod special al jambei de fata", a declarat, sambata seara, intr-o conferinta de presa la Timisoara, Mircea Ciuca.
"La momentul acesta banuim ca este vorba despre o problema tehnica. Este evident faptul ca jamba de bot nu a mai iesit. De ce nu a iesit, urmeaza sa stabilim in timp. Pentru ca la ora asta nu putem determina inca motivele", a mai spus Ciuca.
Un avion SAAB 2000, apartinand Carpatair, a avut probleme la deschiderea trenului de aterizare, sambata dimineata, cand se pregatea de aterizare pe aeroportul din Timisoara, turnul de control anuntand ca in avion sunt 47 de pasageri si 4 membri ai echipajului. Aparatul trebuia sa aterizeze sambata dimineata, la ora 8.05.
Dupa ce a survolat peste o ora si jumatate aeroportul, pentru a consuma combustibilul aflat in rezervoare si a evita in acest fel izbucnirea unui incendiu puternic in momentul unei eventuale aterizari fortate, avionul a aterizat, toti pasagerii si membrii echipajului fiind teferi.
Avionul a aterizat fortat, in afara pistei, pe un covor de spuma ignifuga. Primele rezultate vor aparea luni sau marti, a mentionat directorul Mircea Ciuca.