Vanzarile de autovehicule noi au scazut, in ianuarie, cu 65%, in comparatie cu aceeasi perioada din 2008, la circa 8.200 unitati, a anuntat, vineri, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), informeaza The Money Channel. Sutinuta aproape exclusiv de Dacia, productia auto, care a reprezentat 90% din productia nationala, s-a prabusit cu 62%. In acelasi timp, exporturile au scazut cu peste 30%.
In aceeasi perioada au mai fost produse 707 vehicule comerciale, cifra in crestere cu 6,3%, dar niciun autobuz, la fel ca in ianuarie 2008. Exporturile au fost dominate de autoturisme, dar numarul de unitati livrate s-a redus cu 35,8%. Singura categorie care a inregistrat crestere la export a fost cea a vehiculelor comerciale, care a avansat de peste 13 ori.
Progresul este explicat de specialistii APIA prin faptul ca vehiculele comerciale usoare marca Dacia sunt cautate pe mai multe piete europene.
In ceea ce priveste marcile preferate de romani, Dacia se mentine pe prima pozitie, urmata de Volkswagen si Hyundai. Insa, cota de piata a producatorului autohton s-a redus cu 6,6 puncte procentuale la 23,1%, in timp ce Voklkswagen a urcat cu 5,7 puncte, la 12,9%, iar Hyundai a crescut cu 6,2 puncte, la 9%, dupa prima luna a acestui an.
Pe pozitia a patra se afla Renault, cu o cota de piata de 8%, insa vanzarile constructorului francez au avut o scadere de 65% fata de ianuarie 2008. Nici Skoda nu sta prea bine. Vanzarile producatorului ceh pe piata romaneasca s-au prabusit cu 72%, in timp ce cota de piata de la 9,9% la 7,7%. Cel mai cautat model de import in ianuarie a fost modelul de clasa mini (A) Hyundai i10 , urmat de Renault Clio, Skoda Octavia si de Renault Megane.