Reducerea personalului este primul lucru la care se gandesc companiile cand vine vorba de contracararea efectelor crizei economice. Doua treimi din marile companii au initiat programe de reducere a personalului si peste 50% au vandut sau inchis o parte din operatiuni, conform unui studiu efectuat de Ernst & Young, citat de The Money Channel.
La studiu au participat 350 de companii internationale iar jumatate dintre ele au recunoscut ca au probleme din cauza crizei. Dificultatile cu care s-au confruntat constau in scaderea bonitatii clientilor lor si cresterea duratei de timp dintre comanda clientului si incasarea banilor, din cauza ca si clientul inregistreaza dificultati.
In aceste conditii, companiile au reactionat in mod contrar. In timp ce jumatate dintre companii au restrans numarul furnizorilor pentru a obtine preturi sau termene de plata mai favorabile, cealalta jumatate a marit numarul furnizorilor pentru a reduce impactul unui eventual esec al relatiei cu un furnizor principal.
Studiul arata ca, dincolo de relatia cu clientii si furnizorii, aproape toate companii au trecut la eficientizarea costurilor.