Cancelaria Primului Ministru va cuprinde patru posturi de inal�i reprezentan�i ai Guvernului, care vor gestiona rela�ia cu Republica Moldova, protec�ia �i ingrijirea copilului, romanii din str�in�tate �i dezvoltarea durabil�, potrivit unei decizii a premierului privind organizarea Cancelariei. Premierul Emil Boc a modificat, printr-o decizie, un act similar din 2007, privind organizarea �i func�ionarea Cancelariei Primului-Ministru, informeaza NewsIn.
Potrivit noilor prevederi, departamentul purt�torului de cuvant al Guvernului va avea denumirea "Departamentul de Comunicare", Oficiul pentru gestionarea rela�iilor cu Republica Moldova devine Inaltul Reprezentant pentru Republica Moldova, iar Biroul directorului executiv al Grupului la nivel inalt in domeniul protec�iei �i ingrijirii copilului - Inaltul reprezentant pentru Protec�ia �i Ingrijirea Copilului. Premierul a mai decis infiin�area a dou� structuri similare: Inaltul Reprezentant pentru Romanii din Str�in�tate, respectiv pentru Dezvoltare Durabil�.
In subordinea direct� a �efului Cancelariei Primului-Ministru va func�iona "Departamentul Monitorizare �i Implementare Programe", care va monitoriza derularea proiectelor finan�ate din fonduri UE �i interna�ionale la nivelul autorit�ilor centrale �i locale �i care va urm�ri "cu prioritate" absorb�ia acestor fonduri.
Decizia semnat� de premier prevede c� num�rul maxim de posturi alocat Cancelariei este de 167, iar un articol nou prevede c� "structura Cancelariei Primului-Ministru se reorganizeaz� conform prevederilor legisla�iei muncii in vigoare".
Decizia premierului Emil Boc abrog� dou� articole din actul normativ anterior: unul potrivit c�ruia personalul Cancelariei va fi redistribuit in structura organizatoric� in func�ie de nivelul, preg�tirea profesional� �i cerin�ele postului, respectiv articolul care prevede c� "in cadrul structurilor unde s-a restrans activitatea, respectiv s-a diminuat num�rul de posturi, personalul va fi incadrat in urma sus�inerii �i promov�rii unui test profesional, ce va avea loc in termen de trei zile lucr�toare de la data intr�rii in vigoare a prezentei decizii".