Mai bine de 66% dintre profesori cred c� rezultatele de la tezele unice, care se iau in calcul la admiterea in liceu, nu reflect� preg�tirea elevilor, pentru c� exist� multe nereguli la supravegherea examenului �i la corectarea lucr�rilor, arat� un sondaj al companiei de soft educa�ional Intuitext, citat de NewsIn. Majoritatea cadrelor didactice sus�in, totodat�, revenirea la examenul de admitere "clasic", organizat in fiecare liceu.
O alt� problem� invocat� de profesori este faptul c� tezele unice perturb� desf�urarea normal� a orelor de curs, dup� cum consider� 43% dintre responden�i. Iar asta in ciuda faptului c� tezelor unice le sunt dedicate doar patru zile pe an, pentru elevii de clasa a �aptea, respectiv �ase zile pe an, pentru cei de clasa a opta. Pe de alt� parte, potrivit aceluia�i studiu, 76% dintre cadrele didactice consider� c� subiectele la teze au avut un grad mediu de dificultate �i au corespuns standardelor actuale de evaluare.
Ministrul Educa�iei, Ecaterina Andronescu, a afirmat, la audierea in fa�a comisiilor reunite ale Parlamentului, de dinainte de investire, c� sunt necesare modific�ri in privin�a examenului de bacalaureat �i c� tezele unice nu i se par potrivite pentru admiterea in liceu.
In prezent, tezele unice au pondere de 50% la calculul mediei pentru admiterea in liceu. Tot 50% conteaz� media anilor de gimnaziu. La sondajul Intuitext, realizat in perioada decembrie 2008 - ianuarie 2009, au participat 800 de cadre didactice.