Cine doreste un job care sa-l scape de ger, de grija banilor si de spectrul amenintator al crizei economice si care sa-i asigure, in schimb, timp de sase luni, un trai tihnit pe o superba insula tropicala, este invitat sa aplice pentru "cel mai bun job din lume", anunta AFP. Extrem de tentata oferta, ce face parte dintr-o campanie de promovare turistica, a fost facuta, marti, de guvernatorul statului Queensland, care a precizat ca viitorul "ingrijitor" al insulei Hamilton din Marea Bariera de Corali va fi platit cu un salariu de 100 de mii de dolari americani. Fericitul castigator al acestui job de vis nu va trebui decat sa faca dovada ca este un bun inotator, ca este comunicativ si ca stapaneste bine limba engleza.
Printre sarcinile pe care va trebui sa le indeplineasca viitorul "ingrijitor" al insulei Hamilton se numara plimbarile pe nisipurile fine si scufundarile. Angajatul va avea totodata obligatia de a informa saptamanal publicul prin intermediul blogurilor, fotografiilor si secventelor video cu privire la traiul sau pe insula tropicala, pentru a atrage cati mai multi turisti pe cele 900 de insule ale Marii Bariere de Coral. Norocosul care va obtine tentantul loc de munca "va trebui sa tina legatura cu presa din cand in cand si sa povesteasca despre viata sa pe insula; deci candidatii ideali nu trebuie sa fie timizi si trebuie sa iubeasca marea, soarele si viata in aer liber", a explicat guvernatorul Paul Lucas, citat de AFP. Termenul limita pentru a aplica la acest job este 22 februarie, urmand ca, in luna mai, sa aiba loc selectia finala dintre cei 11 candidati care s-au dovedit cei mai calificati. Potrivit autoritatilor din Queensland, amatorii au inceput deja sa dea navala, site-ul pe care a fost postata oferta, www.islandreefjob.com, fiind accesat pana acum de 33 de ori pe secunda. Contractul de sase luni va incepe la 1 iulie, iar ingrijitorul, caruia i se va plati separat si drumul, va avea gratuit la dispozitie o vila cu trei dormitoare situata pe plaja si o piscina. Dupa cum a declarat Lucas, campania se inscrie in eforturile de a proteja industria turistica anuala de 18 miliarde de dolari australieni ai statului pe durata crizei economice mondiale. "Publicitatea turistica traditionala pur si simplu nu are succes cateodata si noi incercam ceva neobisnuit lansand aceasta campanie", a explicat guvernatorul. Potrivit ministrului Turismului din Queensland, Desley Boyle, este totusi posibil ca unii oameni sa se intrebe daca nu cumva este riscant sa lasi o persoana necunoscuta sa devina un purtator de cuvant turistic neoficial al statului. "Cred ca cel mai mare risc ar fi ca acel candidat care va obtine postul sa nu mai vrea sa se intoarca acasa la sfarsitul celor sase luni", a opinat el.