Companiile Coca-Cola, Star Foods, Nestle, Burger King, Ferrero, General Milks, Mars, Kraft �i Unilever nu vor mai face publicitate pentru copiii sub 12 ani la produsele alimentare nes�n�toase, dup� ce au semnat "Codul etic pentru publicitate adresat� copiilor". De asemenea, aceste companii nu vor mai face campanii ale produselor de tip fast-food in �colile primare. "Acesta este un exemplu al modului in care industria poate sprijini promovarea unei diete echilibrate �i a unui stil de via�� s�n�tos. Industria alimentar� din Romania �i-a asumat rolul de coordonator la nivel european al luptei impotriva obezit�ii", spune reprezentantul World Federation of Advertisers (Federa�ia Mondial� a Publicitarilor), Will Gilroy, potrivit NewsIn.
Ini�iatorul "Codului etic pentru publicitate adresat� copiilor", europarlamentarul Magor Csibi, a purtat, pe 22 septembrie, mai multe discu�ii cu reprezentan�ii marilor companii alimentare din Romania. "M� bucur� faptul c� am ajuns la un compromis cu aceste companii, care au semnat de bun�voie acest cod etic �i sper ca, la sfar�itul anului viitor, 99% dintre companiile alimentare din Romania s� fie parte a acestui cod", a precizat Magor Csibi.
In cazul in care nu respect� prevederile, companiile care au semnat acest cod etic pot fi sanc�ionate de Autoritatea Na�ional� pentru Protec�ia Consumatorilor �i de Consiliul Na�ional al Audiovizualului, potrivit legii. "Codul etic pentru publicitate adresat� copiilor" a fost lansat pentru a reduce cre�terea gradului de obezitate in randul copiilor. La nivelul Uniunii Europene sunt aproape 22 de milioane de copii supraponderali, dintre ace�tia, peste 5 milioane fiind obezi.
In plus, Ministerul S�n�t�ii a f�cut public�, in august, o list� a alimentelor care nu vor mai fi comercializate in �coli �i gr�dini�e, potrivit recomand�rilor speciali�tilor in nutri�ie. Potrivit listei, nu mai pot fi vandute alimentele cu con�inut mare de zah�r, gr�simi �i sare. Pentru s�n�tatea �colarilor �i a pre�colarilor, sunt interzise �i alimentele care, prin con�inut, au peste 300 Kcal pe unitatea de vanzare, mai pu�in sandvi�urile, care pot avea pan� la 350 Kcal. Lista mai con�ine produse precum hamburgerii, pizza, preparatele de patiserie, cartofii pr�ji�i �i mezelurile grase, deoarece acestea au un con�inut mare de gr�simi pe suta de grame. Elevii nu mai pot cump�ra de la magazinele din incinta �colilor nici chips-uri, covrigei, sticks-uri, snacks-uri, alune s�rate �i semin�e s�rate, din cauz� c� acestea con�in peste 1.5 grame de sare pe 100 de grame de produs.