Vanzarile Dacia Logan au crescut cu 42,6 la suta pe primele zece luni ale anului, cu 89.775 unitati comercializate, potrivit publicatiei Automotive News Europe, citata de Agerpres. Potrivit sursei citate, Dacia profita, in ciuda scaderii pietei auto din Europa, de cererea de masini cu un raport echilibrat calitate/pret.
"Dacia Logan rezista bine crizei auto deoarece dintotdeauna in Europa a existat o piata pentru clienti pragmatici care doresc o combinatie intre pret, echipare si versatilitate, cum este Dacia Logan", a spus Arnault Barral, director de marketing Dacia Renault. De asemenea, Dacia beneficiaza si de lansarea modelului Sandero. Vanzarile Logan le-au depasit deja pe cele din 2007, cand Dacia a vandut 80.000 de unitati Logan in Europa.
Vanzarile Dacia cresc pe piata europeana comparativ cu anul trecut, Dacia inregistrand cresteri cu 23 la suta in Germania, 74,7 la suta in Italia, ambele piete inregistrand scaderi in noiembrie, de 17,7 la suta, respectiv 30,23 la suta comparativ cu aceeasi luna a anului trecut.
Vanzarile de autoturisme Dacia pe piata romaneasca au scazut in luna noiembrie cu 52 la suta, la circa 4.600 unitati, fata de aproximativ 9.000 unitati in noiembrie 2007, a declarat vineri pentru Agerpres directorul general al companiei, Francois Fourmont.
Potrivit oficialului Dacia, aceasta prabusire a vanzarilor pe piata interna a fost determinata de consecintele crizei financiare asupra creditului (peste 60 la suta din masinile noi marca Dacia se cumpara pe credit sau in leasing) si de invazia de vehicule uzate importate.
Forumont a precizat ca numai in luna noiembrie au fost importate in Romania circa 50.000 de automobile second-hand. Scaderea severa a vanzarilor Dacia din noiembrie are loc dupa o reducere de aproape 30 la suta in luna octombrie, cand au aparut primele semne evidente ale problemelor pe piata auto in Romania. Dacia a vandut in Romania in octombrie 2008 un numar de 6.664 unitati, in raport cu 9.094 in octombrie 2007.