Am intrat in Uniunea Europeana in urma cu doi si inca dinainte ni se promiteau cate in luna si in stele. Ni s-au promis kilometri de autostrada si ne-am ales cu sute de gropi sau restrictii cu nemiluita pe toate drumurile tarii. Romania nu reuseste in nici un chip sa se ridice la nivelul infrastructurii existente in tarile vest-europene. Mai mult, tara noastra "reuseste" contraperformanta de a se clasa in spatele unor tari africane cand vine vorba de calitatea soselelor, relateaza Automarket.
Intr-un top realizat recent de catre Forumul Economic Mondial (FEM), Romania ocupa locul 123 la capitolul calitate a drumurilor, mult sub vecinii nostri unguri (locul 64 in lume) sau bulgari (pe pozitia 105). Mai mult, departatul Kargastan reuseste sa depaseasca la acest capitol atat Romania, cat si Bulgaria, clasandu-se pe un onorabil loc 104. Pentru a adanci rana, tari ca Burundi, Cambodgia, Tanzania, Zambia sau Albania se afla de asemenea in fata noastra in acest top, reusind sa acopere de rusine autoritatile, care avanseaza intr-un ritm extrem de lent lucrarile la viitoarele autostrazi nationale.
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
Drum national (Lucian CURELARIU, ZIUA foto) | |
| |
| |
| |
| |
|
Chiar daca nu a fost realizat nimic din ce s-a promis si in aceasta campanie electorala, partidele politice promit, in medie, cate 250 de kilometri de autostrada pe an de acum si pana in 2012. Si asta in conditiile in care, in 2008, au fost inaugurati doar cinci kilometri de austrada, iar despre Autostrada Soarelui aflam ca va fi finalizata de abia in 2011. Deocamdata, in lucru se afla doua autostrazi importante, Bucuresti-Brasov si Brasov-Cluj-Bors. Termenul de finalizare al primei autostrazi este 2012, a doua urmand sa fie terminata in 2013, chiar daca costurile au crescut intre timp din cauze legate de forta de munca, de exproprieri si de depasirea sumelor planificate initial.