Comisarul european pentru Industrie, Gunter Verheugen, s-a pronuntat pentru sprijinirea industriei auto europene, lovita din plin de criza financiara internationala, potrivit unui interviu publicat, miercuri, de cotidianul german regional Hamburger Abdenblatt, preluat de AFP, citat de Agerpres. ''Sunt necesare avantaje fiscale pentru construirea de automobile ecologice'', a oficialul pentru Hamburger Abdenblatt, in avanpremiera unei reuniuni la Bruxelles cu presedintele Asociatiei constructorilor europeni de automobile.
Printre altele, Gunter Verheugen, care este si vicepresedintele Comisiei Europene, a estimat ca planul Uniunii Europene vizand reducerea emisiilor de CO2 ar putea prevedea un mijloc ''mai putin costisitor pentru industrie'' sa-si atinga obiectivele.
Comisia Europeana pledeaza pentru limitarea emisiilor de CO2 la 120 de grame pe kilometri pentru toate noile autoturismele ce vor fi construite incepand cu 2012, in cadrul programului sau de lupta impotriva incalzirii climatice.
Constructorii europeni de automobile si subcontractanttii lor sunt loviti din plin de criza financiara internationala precum si de incetinirea economica, care antreneaza eliminarea de locuri de munca, somaj partial, reducerea productiei si revizuirea in scadere a perspectivelor.
In Romania, productia de automobile a companiei Dacia se va situa in acest an la 260.000-270.000 de unitati, a declarat marti la o conferinta despre industria auto, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), Constantin Stroe, vicepresedinte al companiei Dacia. Acest nivel de productie este cu 50.000 de unitati mai mic decat estimarea initiala a companiei, de la inceputul acestui an, de 310.000-320.000 de unitati.
Dacia a anuntat saptamana trecuta ca va intrerupe activitatea de productie in zilele de 30, 31 octombrie si 13, 14 noiembrie, ca urmare a necesitatii de adaptare a programului de fabricatie la cererea comerciala.