Comisia Europeana a avut o abordare ''nefireasca'' in cazul contractului cu Ford de privatizare a societatii Automobile Craiova, a declarat marti, la o conferinta despre industria auto, premierul Calin Popescu Tariceanu, informeaza Agerpres. ''In momentul in care am inceput discutiile cu Ford pentru incheierea acordului de privatizare, noi am convenit de la inceput cu partenerii nostri ca vrem sa facem un proiect industrial si nu unul oarecare. Cand dosarul s-a dus la Comisia Europeana am avut surpriza sa ni se spuna ca, prin modul in care am alcatuit caietul de sarcini, am pus conditii care distorsioneaza si piata, pentru ca poate am fi putut obtine un pret mai bun pe vanzarea fabricii de la Craiova fara a pune conditii referitoare la profilul de activitate sau la pastrarea numarului de salariati'', a spus seful Executivului.
Premierul a apreciat ca, in conditiile in care toti liderii politici europeni au in vedere stimularea cresterii economice si crearea de noi locuri de munca, abordarea CE a fost una nefireasca, executivul european sustinand ca statul roman ar fi putut castiga mai mult daca nu ar fi pus conditia mentinerii profilului fabricii si a locurilor de munca.
''Comisia Europeana a spus ca daca l-am fi vandut pentru un proiect imobiliar, s-ar putea sa fi castigat mai mult. Sigur ca da, s-ar fi putut sa castigam mai mult, dar nu ma intereseaza. Eu, ca prim-ministru, am responsabilitatea sa ajut aceasta economie cu proiecte viabile pe termen lung care sa genereze crestere economica si locuri de munca, si nu o data, intr-un an, si in 2008, si in 2009, si in 2010, si de aceea mi s-a parut extrem de nefireasca aceasta abordare din partea Comisiei'', a afirmat premierul.
El a adaugat ca va fi intotdeauna 'un adept a proiectelor economice de anvergura, serioase, si nu a speculatiilor de tip imobiliar'.
''Sigur ca si proiectele imobiliare au locul lor, dar vreau ca Romania sa fie capabila sa isi recladeasca o baza industriala solida'', a mai spus Tariceanu.
Comisia Europeana a verificat, in urma cu un an, in ceea ce priveste privatizarea Automobile Craiova, doua posibile forme de ajutor de stat - un ajutor de stat regional, realizat prin angajamentul de a face cheltuieli din bugetul de stat pentru dezvoltarea unor scoli pentru pregatirea in constructii de masini, de la scoli de ucenici pana la cele de maistri si ingineri, respectiv un ajutor de stat, national.
La inceputul acestui an, CE a solicitat autoritatilor romane returnarea unui ajutor de stat ilegal, in valoare de 27 milioane de euro, acordat Ford la privatizarea societatii craiovene. Compania a returnat ajutorul in luna iunie a acestui an.
Anul trecut, Ford Europe, divizia europeana a celui de-al treilea mare producator mondial de autovehicule, a cumparat de la statul roman, reprezentat de AVAS, 72,4 la suta din actiunile Automobile Craiova pentru 57 de milioane de euro. Americanii de la Ford s-au angajat sa dubleze numarul angajatilor de la Craiova, de la 3.900 in prezent la 7.000 - 9.000 de persoane si sa investeasca un miliard de euro in Romania pana in 2011. Oficialii Ford au anuntat ca 90 la suta dintre masinile produse la uzina de la Craiova vor fi exportate.