Samsung Electronics pregateste o crestere agresiva a vanzarilor pe pietele emergente pentru a putea face fata crizei economice mondiale si surplusului de televizoare LCD si cu plasma, noteaza Financial Times, in editia electronica. Compania sud-coreeana, liderul mondial pe piata televizoarelor cu ecran plat, va investi puternic in tari precum Romania, Rusia, Brazilia, India, Africa de Sud si Vietnam. Din cauza surplusului de aparate existent pe piata si a situatiei economice delicate, preturile la televizoarele LCD sau cu plasma se vor reduce cu pana la 30%, estimeaza un oficial al Samsung, Park Jong-woo.
"In a doua jumatate a anului situatia economica nu arata prea bine. Pentru a face fata ar trebui sa patrundem mai puternic pe pietele emergente, mai degraba decat sa avansam in statele dezvoltate", a declarat Park Jong-woo pentru Financial Times.
Samsung isi pune mari sperante in vanzarile din tarile in curs de dezvoltare, unde doar 20% din gospodarii au aparate TV cu ecran plat. Compania va lansa produse al caror design, pret si marime vor fi facute special pentru clientii din aceste tari. In plus, sud-coreenii vor simplifica functiile aparatelor digitale complexe pentru a putea fi folosite mai usor de catre toata lumea.