Drumurile proaste din Romania ii sperie pe unii investitori straini, care prefera sa-si investeasca banii in tari in care nu risti sa mori din cauza gropilor din asfalt. Exista insa si firme care spera sa faca bani frumosi din asfaltarea soselelor patriei. Francezii se declara dornici sa participe la refacerea drumurilor si se asteapta ca activitatea sa le aduca profituri mari, cu conditia ca autoritatile sa realizeze importanta investitiilor in infrastructura rutiera si sa aloce fondurile necesare. "Eu sper ca in domeniul rutier vom putea fi mai prezenti decat acum. Cred ca Romania trebuie sa investeasca in infrastructura. Banii care exista trebuie investiti pe termen lung, pentru viitor, in infrastructura feroviara, in infrastructura rutiera. Iata domenii in care este nevoie de bani pentru viitorul Romaniei", a declarat, pentru Money Channel, Henri Paul, ambasadorul Frantei la Bucuresti.
Diplomatul considera ca, dupa integrarea in Uniunea Europeana, tara noastra a devenit o tinta de incredere pentru investitorii straini. In plus, cresterea economica de care s-a bucurat Romania ar putea umple de invidie aproape orice stat membru, spune ambasadorul francez. Totusi, oamenii de afaceri sunt speriati de starea drumurilor si de cresterea inflatiei.
"Sunt riscuri care vin din inflatie. Inflatia este importata odata cu pretul produselor alimentare, cu pretul energiei. Dar inflatia vine, de asemenea, din cresterile salariale. Trebuie sa fiti atenti pentru ca maririle de salarii sa nu relanseze un ciclu inflationist pe care Romania l-a cunoscut in trecut, care este distrugator pentru economie si care va produce neliniste", a spus ambasadorul Frantei al Bucuresti.
In ultimii 18 ani, in Romania, s-au construit 185 de kilometri de autostrada, aproximativ 10 kilometri pe an. In acest moment, pe mai multi de 260 de kilometri de autostrada din Romania, troneaza inca avertismentul "Drum in lucru", iar alti peste 1.300 de kilometri se afla doar la stadiul de pregatire a demararii lucrarilor. Din Autostrada Transilvania nu s-a dat in folosinta nici un kilometru, in timp ce la Autostrada Bucuresti-Brasov se lucreaza intr-un ritm "frenetic", 600 de metri de ''autostrada'' fiind receptionati in urma cu o luna.