Vanzarile Renault scad semnificativ in Italia insa Dacia se bucura de din ce in ce mai multa atentie din partea locuitorilor din peninsula. Prognozele pentru anul viitor indica vanzarea a 14.000 de modele Logan, dublu fata de anul trecut. In aceste conditii, jurnalistii de la Corierre della Sera compara Dacia cu Ikea. "Schema e identica, nu numai pretul mic conteaza, ci si versatilitatea. Pretul e ca o femeie frumoasa in cinema: nu e suficient sa arate bine, trebuie sa stie sa spuna si povesti", scriu jurnalistii italieni, citati de hotnews.ro.
Dintre cele 6.700 de masini Dacia comericalizate anul trecut in peninsula, 6.500 au fost MCV si 200 Sedan. In 2008, se mizeaza pe 9.000 de masini - 7.000 MCV si 2.000 Sandero), in timp ce, la anul, Sandero ar trebui sa devina cel mai vandut model Dacia din Italia, cu 8.000 din cele 14.000 bucati prognozate a fi comercializate.
Desi pretul mic este o conditie necesara, aceasta nu este si suficienta pentru clientii Dacia, scriu jurnalistii. Cumparatorii sunt atrasi si de spatiul interior, extrem de generos la toate modelele producatorului roman. Cum arata clientul Dacia din Italia? Barbat casatorit, studii medii si superioare, cam la 47 de ani. Pe de alta parte, clientul de MCV cu sapte locuri e in medie mai tanar si mai elevat. In 92% din cazuri, Dacia a inlocuit alta masina ce fusese in medie folosita opt ani.