Criza financiara americana, ce a debutat inca din toamna anului trecut, afecteaza acum sectorul auto din Statele Unite, relateaza The Money Channel. Vanzarile au atins un punct minim, marii jucatori inregistrand scaderi fara precedent. In acelasi timp, pe fondul cresterii pretului petrolului, preferinta pietei americane fata de SUV-uri pare sa se reduca in mod semnificativ, in americanii incepand sa se reorienteze catre masini cu un consum mai scazut.
Evaluarea vanzarilor arata ca producatorii activi pe piata auto americana au avut pierderi semnificative, exceptie facand Honda, care a inregistrat o crestere firava de un procent. Per total cuantificarea rezultatelor arata ca vanzarea de autoturisme s-a diminuat cu 8 procente, in timp ce achizitionarea de SUV-uri a scazut masiv, cu 38 de procente. Din cifrele analizate se observa de altfel ca americanii au inceput sa abandoneze ideea de SUV si truck-uri in general. Conform unui studiu CNN, ei incearca sa se reorienteze acum spre masini cu un consum mai scazut. In consecinta, masinile hybrid au ajuns atat de cerute incat se formeaza liste de asteptare pentru achizitionare unui asemenea vehicul, indiferent de marca producatoare. Ba mai mult, politica companiilor incepe sa prinda un nou contur, o reorientare spre masini ce necesita mai putine plinuri de benzina respectiv motorina. Asadar, noteaza sursa citata, cifrele vanzarilor vor incepe sa se reajusteze pe parcursul lunilor urmatoare. General Motors, care a facut faimoasa marca Hummer, vine deja cu o masura exceptionala ca raspuns la schimbarile cererii pe piata. In incercarea de a recastiga clientii pierduti odata cu cresterea pretului la petrol, compania va incepe sa produca o masina asemenatoare Mini-ului, sub marca Chevrolet Beat. Masina va avea un consum foarte mic, ce va fi invins doar de cel al modelelor hybrid.