Ziua Logo
  Nr. 4268 de joi, 26 iunie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »
Economic
Orban: "Lucrarile la Canalul Dunare-Bucuresti ar putea fi reluate la sfarsitul anului 2009"
 26 iunie, 13:48 
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a estimat, joi, ca reluarea lucrarilor la Canalul Dunare-Bucuresti ar putea avea loc la sfarsitul lui 2009, iar finalizarea acestora este estimata pentru sfarsitul anului 2012, costurile lucrarilor fiind de circa 500 de milioane de euro, informeaza NewsIn.
"Aceasta investitie extrem de importanta a primit ordinul de incetare in 1990. De atunci, orice tentativa de reluare a lucrarilor a fost respinsa. Lucrarea a fost preluata de Ministerul Transporturilor (MT) de la Ministerul Mediului si vom face toate demersurile la rectificarea bugetara pentru a initia studiul de fezabilitate. Exista trei variante de finantare. Una este de la bugetul de stat, fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeana (UE), sau concesiune", a declarat Ludovic Orban. El a explicat ca a purtat discutii pe aceasta tema cu firme importante din Germania, Olanda si Franta, pentru a finaliza prin concesiune aceasta investitie.
Potrivit ministrului transporturilor, lucrarile ar putea fi finalizate in maxim trei ani, dupa reactualizarea studiului de fezabilitate. Orban apreciaza, ca termen optimist, ca in sapte-noua luni sa fie aprobat studiul de fezabilitate, in timp ce pentru indicatorii tehnico-economici, ministrul a estimat circa un an si jumatate, dupa care va fi posibila inceperea lucrarilor.
Conform Proiectului de Investitie pentru Canal, "Relansarea Lucrarilor de Constructie pentru Finalizarea Obiectivului de Investitii Canal Dunare-Bucuresti", printre utilitatile acestuia ar urma sa fie transportul de marfuri in ambele sensuri si transformarea portului Bucuresti intr-un terminal de containere, producerea de energie electrica prin cele patru micro-hidrocentrale din nodurile hidrotehnice, asigurarea apei pentru irigatii in agricultura si inchirierea zonelor adiacente pentru diverse constructii si utilitati.
La intalnirea de lucru, care a avut loc, joi, in localitatea 1 Decembrie (n.r. - in zona Canalului Dunare-Bucuresti), a participat si Avadanei Chiriac, fost sef de proiect, care a precizat ca legarea Capitalei de Dunare, respectiv legarea municipiului cu Coridorul Pan-European 7, printr-o cale navigabila va duce la o capacitate de transport de pana la 20 de milioane de tone marfa pe an pe sectorul Budesti-Oltenita, din care 16 milioane de tone pe an pe sectorul Budesti-Portul Bucuresti-1 Decembrie. Chiriac a urmarit proiectul inca din anul 1982 si a adaugat ca proiectul "s-a poticnit, pentru ca a fost abandonat in anul 1990".
"Daca lucrarile nu ar fi fost intrerupte atunci (1990), canalul ar fi fost terminat cu siguranta in anul 1994, tinand cont de ritmul in care se lucra in acea vreme", a adaugat Avadanei Chiriac.
Pana in 1990, au fost efectuate circa 70% din lucrari si urmeaza ca acum sa fie efecutata partea ramasa. Pe Canalul Dunare-Bucuresti vor naviga barje, pentru transportul de marfa, acestea avand capacitatea de a transporta intre 2.000 si 3.000 de tone de marfuri.
In anul 1929, Parlamentul a adoptat legea privind construirea unui canal care sa transforme Capitala Romaniei in port la Dunare. Potrivit acestui proiect, Capitala trebuia sa aiba in maxim cinci ani doua porturi, situate in estul si sudul Bucurestiului, respectiv in localitatile Glina si 1 Decembrie.
M.N.  
 Afisari: 501  |  Tiparire pagina  |  Tiparire articol (optimizat)  |  Trimitere pe e-mail 
 Comentarii: 1 Afiseaza toate comentariile  
Un profesionist...   de Irina22
A r h i v a
Stirile zilei 2008-06-26
 15:53 
UPDATE: Ford a returnat AVAS ajutorul de stat acordat ilegal  2008-06-27
2 comentarii
 22:31 
Aparata de avocatul lui Cioaca, judecatoarea Elena Turcu vrea capul politistilor care au prins-o beata la volan
13 comentarii
 20:59 
Ministerul Sanatatii a decis: Fetita de 11 ani violata de unchiul ei poate face avort in Romania
15 comentarii
 20:36 

4 comentarii
 20:27 
Adrian Minune si Sharon Stone vanduti second-hand, la bucata
2 comentarii
 20:15 
UPDATE Absolventii claselor a VIII-a au fost repartizati la licee
1 comentariu
 19:23 

3 comentarii
 19:05 
Dica pleaca la Catania
2 comentarii
 18:44 
Soferii americani isi risca viata pentru benzina ieftina din Mexic
15 comentarii
 18:38 
Tariceanu il "recoopteaza" pe Chiliman in consiliul interimar PNL
4 comentarii
 18:20 
Ministerul italian de Interne vrea sa amprenteze copiii tigani
6 comentarii
 18:07 
Solana: "Transnistria ar putea avea statut special in cadrul Republicii Moldova reintregite"
9 comentarii
 18:00 
"Zimbrulu si Vulturulu", cel mai scump ziar din lume
 17:54 
Guvernul suplimenteaza ajutorul acordat persoanelor cu venituri reduse
 17:49 
Ceremonie dedicata Zilei Drapelului National
 17:47 
Gisele Bundchen, ipostaze fierbinti din timpul unei sedinte foto
2 comentarii
 17:20 
Pretul apartamentelor va continua sa creasca
1 comentariu
 17:18 
Publicitatea pe internet, o afacere de 65 de miliarde de dolari
 17:17 
Suporterii Fiorentinei s-au saturat de Mutu
 16:38 
CRONICA DE FILM: Intoarcere in Tibet (Dreaming Lhasa )
 Top afisari / comentarii 
 Vadim fara partid (3076 afisari)
 Romanii, cei mai buni spioni din NATO (2911 afisari)
 Ceausescu TV (1813 afisari)
 Laszlo Tökes reclama BOR la Bruxelles (1249 afisari)
 Oprescu incalca legea pentru Iliescu (1195 afisari)
 Gisele Bundchen, ipostaze fierbinti din timpul unei sedinte foto (2842 afisari)
 Aparata de avocatul lui Cioaca, judecatoarea Elena Turcu vrea capul politistilor care au prins-o beata la volan (2310 afisari)
 Un avion era sa ajunga la alta destinatie pentru ca pilotii dormeau (1681 afisari)
 Oficialii chinezi, tradati de amante (1438 afisari)
 Soferii americani isi risca viata pentru benzina ieftina din Mexic  (1292 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01056 sec.