Unul dintre cele opt tronsoane ale Autostrazii Transilvania, in lungime de 75 de kilometri, la care lucrarile ''ar trebui'' sa inceapa in acest an, va costa peste un miliard de euro, adica de peste doua ori decat se estimase initial. Cei 415 kilometri de la Brasov pana la granita cu Ungaria ar fi trebuit sa scoata din conturile statului peste patru miliarde de euro insa costurile ar putea creste considerabil avand in vedere ca Scetauroute, consultatul proiectului, prezenta, la inceputul lui 2007, un raport prin care estima dublarea costurilor la alte doua tronsoane Sighisoara - Targu Mures (56 de kilometri) si Targu Mures - Campia Turzii (36 kilometri).
Tronsonul 3 B (Mihaesti - Suplacu de Barcau), cu o lungime de 75 kilometri, va costa peste un miliard de euro, potrivit studiului de fezabilitate reactualizat de IPTANA, adica de peste doua ori mai mult decat in studiul de fezabilitate initial, relateaza Rompres. Tronsonul trebuia sa coste 470 milioane de euro, insa pretul a crescut in 2007 la 860 milioane euro, ulterior constructorul solicitand o noua majorare, care depaseste un miliard de euro.
Pana la urma, tot raul e spre bine. Miliardele care zboara de cativa ani catre diferite autostrazi aflate in stadii diferite de neincepere a lucrarilor vor fi justificate anul acesta de darea in folosinta a 800 de metri de autostrada, 1,2 kilometri daca luam in calcul si rampele de acces.
Polonezi se misca insa ceva mai repede. Si mai ieftin. Cu 2,6 miliarde de euro ei vor construi 400 de kilometri de autostrada pana in 2009, aproximativ 1 kilometru pe zi. Deci se poate. Dar nu la noi.
Cu 300 de kilometri de autostrada, Romania este pe ultimul loc in Uniunea Europena din acest punct de vedere, fiind depasita pana si de Bulgaria, cu 330.
Autostrada Transilvania, proiect impartit in opt tronsoane, va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri si viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostrada si 16 noduri rutiere, pena la noi amanari termenul de punere in functiune fiind anul 2013.