Dupa ce prefectul Catalin Deaconescu ar fi fost demis din functie de catre premierul Calin Popescu Tariceanu pe motiv ca nu a organizat ca la carte turul doi al alegerilor locale, conducerea Monitorului Oficial (MO) gaseste marele vinovat pentru lipsa celor peste 30.000 de buletine vot, in persoana maistrului Marin de la sectia de imprimare. Asa cum reiese dintr-un comunicat remis presei de MO, vinovati pentru cele 33.000 de buletine de vot lipsa din turul doi al alegerilor din Bucuresti sunt un maistru de la sectia de imprimare si alti trei salariati. Vina cea mai mare ar fi purtat-o maistrul Marin, retrogradat din functie pentru ca nu a luat masuri suficiente in momentul in care a constatat defectarea unei masini si nu a anuntat imediat superiorii. Colegii sai au fost penalizati cu cinci pana la zece procente din salariul pe o luna, dupa cum urmeaza: sefa sectiei de imprimare, Elena Gherghescu, a fost sanctionata cu reducerea salariului de baza pentru o luna cu zece procente, fiind acuzata ca nu a dispus reverificarea pachetelelor, desi aflase ca la tiparirea buletinelor aparusera probleme tehnice. Aceeasi sanctiune a primit-o si tiparitorul Dorin Bala, iar ajutorului de tiparitor, Florin Stan, i-au fost retinute cinci procente din salariul pe o luna, ambii fiind gasiti vinovati ca au omis sa scrie cantitatea tiparita in caietul de bord al masinii si pentru "neconformitatile aparute la tiparire".
Liviu Moraru, directorul Monitorului Oficial, a anuntat, prin intermediul aceluiasi comunicat, ca cei patru angajati au fost sanctionati in urma unei anchete administrative declansate dupa sesizarea privind lipsa documentelor, precizand, totodata, ca a fost aleasa o solutie de tiparire mai rapida, dar care cerea un control sporit al numararii mecanice. Comunicatul arata si modul in care s-a ajuns la situatia neplacuta ce a condus la demiterea prefectului Catalin Deaconescu. In timp ce, in primul lot de pachete tiparite in acest mod nu au aparut probleme semnificative, ulterior a aparut o dereglare a numaratorului masinii de formare a pachetelor, rezultand astfel o serie de pachete cu documente lipsa. Desi operatorii masinii au observat diferentele, seful de schimb a cerut doar refacerea pachetelor si repararea si repornirea masinii, fara a dispune verificarea tuturor pachetelor tiparite de la inceput in respectivul schimb.