Un control al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC) arata ca mai bine de doua treimi dintre firmele ce livreaza mancare in Bucuresti nu respecta normele de igiena, transmite BBC. Din 36, la 28 restaurante au fost gasite deficiente, ceea ce, in limbajul inspectorilor ANPC, inseamna ca, fie alimentele nu aveau etichete, asa ca nu se putea stii cat de vechi erau, fie erau depozitate in frigidere care nu prea functionau, asa ca nu stateau la rece. Unul dintre restaurantele verificate nu avea deloc autorizatie sanitara de functionare. Presedintele ANPC, Dan Vlaicu, le recomanda celor care fac comanda de mancare prin telefon sa verifice cu grija, in primul rand, recipientele in care sunt livrate alimentele, iar cand descopera probleme, sa faca urgent plangere la autoritati.
"Este un semnal pe care il tragem consumatorilor sa fie atenti ce comanda, ce mananca. In cazul in care mancarea pe care o primesc nu arata foarte bine, sa o refuze. Am tinut neaparat sa facem acest control in domeniul serviciilor de catering, pentru ca acolo consumatorii nu au acces. Daca la restaurant putem sa aruncam un ochi, sa vedem cum este bucataria, in cazul acestora nu avem aceasta posibilitate, tinand cont ca de multe ori alimentele se fabrica in locuri neexpuse", afirma Dan Vlaicu. ANPC a realizat acest control deoarece in ultimul timp a crescut numarul celor care folosesc serviciile unor astfel de firme,iar consumatorii trebuie protejati. Ei trebuie sa pastreze bonurile pe care le pot atasa unei posibile plangeri.
"Din fericire, nu putem spune ca am avut cazuri, probleme grave legate de aceste servicii, de catering, toxiinfectii alimentare sau alte lucruri de acest gen, din fericire, speram sa nu avem in continuare, dar, avand in vedere ca este vara si temperaturile cresc din ce in ce mai mult, am vrut sa vedem in ce conditii este preparata mancarea acolo. Daca, astazi, un operator economic isi desfasoara activitatea in cele mai bune conditii, este posibil ca maine sa incalce legea", spune presedintele ANPC. Lista companiilor la care s-au gasit probleme a fost publicata de Protectia Consumatorului pe pagina sa de internet (
http://www.anpcnet.ro/ro/?cat=3) . Printre ele apar distribuitori de pizza, de sandwichuri, de mancaruri romanesti, dar si de preparate japoneze sau indiene.