Microsoft Corp a c�utat vineri sprijin pentru a se opune noului acord de colaborare in domeniul publicitar dintre Google Inc �i Yahoo Inc, au declarat pentru Reuters dou� surse avizate, preluate de NewsIn.
La o zi dup� ce companiile au anun�at un acord ce permite Google s� vand� anun�uri publicitare de c�utare pe pagina de internet a Yahoo, Microsoft a contactat grupuri de avocatur� ce incearc� s� influen�eze politicile la Washington.
Potrivit unei surse contactate de Microsoft, compania de software a men�ionat, intr-un e-mail, c� acordul dintre Google �i Yahoo va "limita op�iunile companiilor publicitare �i va distruge o alternativ� competitiv�".
Mai exact, Microsoft consider� c� afacerea este echivalent� cu un acord de fixare a pre�urilor, Yahoo �i Google stabilind efectiv un pre� minim pentru publicitate in cazul c�ut�rii anumitor cuvinte cheie, potrivit unei alte surse familiare cu pozi�ia Microsoft.
"Efectul va fi o in�elegere de genul: <<Nu vom cobori pre�ul sub un anumit nivel>>", a mai precizat sursa.
Microsoft consider�, de asemenea, c� acordul va duce la dispari�ia diviziei de publicitate a Yahoo, eliminand un competitor.
Un purt�tor de cuvant al Microsoft, Jack Evans, a anun�at joi c� firma de software are obiec�ii in privin�a unui acord intre Yahoo �i Google, deoarece acesta ar limita competi�ia pe pia�a publicit�ii online.