Autoritarile feroviare romane au informat ca a fost ridicat si ultimul vagon, din cele patru deraiate (plus locomotiva) in accidentul de tren pe tronsonul Ploiesti Est-Valea Calugareasca, iar reprezentantii SC Electrificare lucreaza la repunerea liniei de contact pe firul 2 pe acest tronson. Exista sanse mari ca, in jurul orei 14, circulatia sa se reia. CFR a anun�at duminic�, cu ocazia unei conferin�e de pres�, c� i�i asum� intreaga responsabilitatea pentru accidentul feroviar de samb�t�, 10 mai, din apropierea g�rii din Valea C�lug�reasc�, afirmand c� va acoperi pagubele cauzate de accident.
Potrivit Ministerului Transporturilor, o comisie tehnica de ancheta formata din reprezentantii operatorului de transport national si autoritatii feroviare romane au inceput investigatiile, precizand ca, fiind vorba de un accident de categoria 1 (soldat cu victime omenesti), ea se desfasoara sub coordonarea procurorilor. Autoritatile au informat ca orice garnitura de cale ferata, inclusiv cea in cauza, este verificata inainte de a pleca la drum, deci "ar trebui sa corespunda din punct de vedere a parametrilor tehnici". Potrivit ministrului Ludovic Orban, din primele verificari, este exclusa o greseala a mecanicului de locomotiva, insa autoritatile iau in calcul orice varianta. Cristian Ungureanu, directorul directiei Regionalei Cai Ferate Bucuresti a declarat ca a inspectat sumar compartimentul in care tanara si-a pierdut viata, precizand ca erau urme de sange si ca acesta era deteriorat. De asemenea, acesta a adaugat ca exista o limitare de viteza pe distanta Ploiesti Est -Valea Calugareasca, inclusiv la intrarea in Valea Calugareasca , de 70 km/h iar aparatele de masura ale locomotivei aratau o viteza de 68 km/h. Alti reprezentanti ai autoritatii feroviare au declarat ca podeaua compartimentului unde a avut loc tragedia era sparta datorita unei bucati de sina care a perforat podeaua in timpul deraierii. Potrivit legislatiei in vigoare (regulamentul de transport pe caile ferate romane din 2005) pagubele (deces, ranire, pierdere bagaje) sunt suportate de operatorul feroviar.
"Din trenul 1661 a deraiat locomotiva si urm�toarele patru vagoane de dup� ea, peste schimb�torul de cale num�rul 9. La locomotiv� au deraiat ultima osie a primului boghiu �i toate osiile celui de-al doilea boghiu. La urm�toarele trei vagoane au deraiat toate osiile iar la al patrulea vagon a deraiat prima osie a primului boghiu. La locul evenimentului feroviar au fost indrumate macaralele de 250 tf �i de 125 tf din Bucure�ti Triaj, vagonul al patrulea fiind ridicat in data de 11.05.2008, la ora 13.00, iar al treilea vagon la ora 04.30 �i au fost retrase in sta�ia Ploie�ti Est. Au intarziat 15 trenuri de c�l�tori, cu 1685 minute in total. Circula�ia trenurilor din Bucure�ti Nord c�tre Moldova �i invers a fost deviat� prin Urziceni, F�urei �i Buz�u", conform unui comunicat al Regionalei CFR Bucure�ti.