Desi Comisia Europeana (CE) a decis ca Automobile Craiova a beneficiat de un ajutor de stat ilegal in procesul de privatizare, americanii de la Ford vor deveni actionari majoritari la uzina craioveana pana la sfarsitul acestei luni. In plus, cele 27 de milioane de euro considerate ajutor ilegal de autoritatile europene vor fi recuperate in termen de patru luni de la Automobile Craiova. Totusi, nu se stie exact cine anume va plati milioanele reclamate de CE. Sebastian Vladescu spune ca agentul economic, respectiv uzina de la Craiova, este cea care trebuie sa plateasca cele 27 de milioane de euro. Tot el explica insa ca, la data platii, proprietarul companiei va fi Ford care, prin calitatea de detinator al pachetului majoritar, trebuie sa achite datoriile.
Reprezentantii Ford si cei ai Comisiei de privatizare s-au intalnit astazi pentru ultima data inaintea finalizarii procesului de vanzare. Cele doua parti au analizat impactul deciziei CE asupra procesului de privatizare si au discutat aspectele tehnice necesare intrarii in vigoare a contractului.
"Cele 27 de milioane de euro vor fi platite in conformitate cu decizia Comisiei Europene in termen de patru luni", a declarat presedintele Comisie de privatizare a Automobile Craiova, Sebastian Vladescu, preluat de The Money Channel. La intalnirea au fost discutate si cele 45 de anexe ale contractului de privatizare. "Nu vom mai avea intalniri cu cei de la Ford. Textele sunt agreate, ramane acum treaba consultantilor, astfel ca pana la sfarsitul lunii sa incheiem", a adaugat Vladescu.
Ford a cumparat, in septembrie 2007, pachetul majoritar de actiuni de 72,4%, detinut de stat, prin Autoritatea de Valorificare a Activelor Statului (AVAS), la Automobile Craiova pentru 57 de milioane de euro. In octombrie, Comisia Europeana a declansat o investigatie ce viza un potential ajutor de stat acordat in procesul de privatizare. In februarie 2008, Comisia a decis ca unele conditii impuse cumparatorului au determinat diminuarea pretului de vanzare a companiei romanesti. Forul european a cerut Guvernului Romaniei sa recupereze 27 de milioane de la intreprinderea craioveana, reprezentand valoarea estimata a prejudiciului suferit de statul roman. AVAS a solicitat cumparatorului, prin clauzele negociate in contractul de privatizare, sa realizeze o productie de minimum 200.000 de automobile in al patrulea an de la privatizare, sa faca o serie de investitii si sa-i pastreze pe toti cei 3.900 de angajati ai companiei.