Dupa ce presa a publicat informatii, dintr-un raport preliminar al Ministerului Transporturilor, potrivit carora accidentul din 30 decembrie 2007 de pe Otopeni a fost cauzat de autorizarea eronata a decolarii, articole in urma carora a fost declansata o ancheta interna, la cererea ministrului Transporturilor, marti a fost dat publicitatii si raportul final. In document se arata ca, printre cauzele care au stat la baza incidentului, se numara si autorizarea eronata a cursei, adica exact cauza vehiculata in presa, la inceputul lunii februarie, la care se adauga intreruperea mare in activitatea de control a traficului si deficienta comunicarii in vederea eliberarii pistei. In plus, directorul Directiei Investigatii Transport Aerian din Ministerul Transporturilor, Mircea Ciuca, cel care a condus ancheta, spune ca, in momentul cand s-a produs eroarea, turnul de control nu a luat masura de anulare a cursei.
Potrivit lui Ciuca, rezultatele controlului au indicat ca a fost vorba de o eroare umana, ca nu s-au respectat intocmai niste proceduri aplicabile in cazuri de vizibilitate redusa. Mircea Ciuca a precizat ca exista si prevederi neclare in regulamentele de zbor si ca in acest caz sanctiunile vor fi aplicate de institutiile implicate in incident. De asemenea, el a afirmat ca aeronava implicata in accident este complet distrusa.
Comisia de investigatii a propus si 11 masuri pentru a evita in viitor asemenea incindente. Printre acestea se numara instalarea unor sisteme de supraveghere pe suprafata de miscare a aeroportului si monitorizarea video la nivelul turnului de control.
Reamintim ca pe 30 decembrie 2007, pe Aeroportul International Henri Coanda, o aeronava Boeing 737-300 a companiei TAROM a fost complet distrusa in urma impactului cu o masina uitata pe pista. Aeronava a ajuns pe camp si s-a rasturnat pe o parte. Cei 117 pasageri care se pregateau pentru un concediu la Sharm el Sheik au trait momente de groaza.