Renumitul constructor auto german Daimler se gandeste sa deschida o noua fabrica in Romania sau in Polonia, unde va fabrica, din 2011, automobile Mercedes din clasa A si B, anunta Thomson Financial, preluat de Rompres. Analistii sustin ca Polonia are un mic avantaj in fata tarii noastre, intrucat transportul autoturismelor catre Europa de Vest este mai usor. In plus, infrastructura este mai dezvoltata. Romania ofera insa mana de lucru mult mai ieftina. Din pacate, specialistii avertizeaza ca pretul fortei de munca ar putea urca rapid, fara a putea compensa pentru costurile de logistica si calitate.
Pentru moment, proiectul se afla in stadiu incipient iar oficialii Daimler au refuzat sa comenteze informatiile.
Mercedes-Benz Cars, divizia producatoare de autoturisme a Daimler, vrea sa finalizeze, pana la sfarsitul primului trimestru al acestui an, conceptul tehnic pentru noua generatie de autoturisme clasa A si B. Directorul operational al Mercedes-Benz Cars, Rainer Schmuckle, a explicat ca, intrucat modele din clasa A si B sunt pozitionate pe un segment de piata puternic competitiv, infiintarea unui nou centru de productie in Europa de Est ar trebui sa contribuie la indeplinirea obiectivelor privind nivelul costurilor. El a confirmat faptul ca Daimler se gandeste la deschiderea unei linii de productie in Romania sau Polonia.
In luna octombrie a anului trecut, constructorul german si-a schimbat denumirea din DaimlerChrysler in Daimler AG, dupa ce grupul auto german si-a vandut pachetul majoritar pe care il detinea la Chrysler, cel de al treilea constructor auto american, catre fondul de investitii Cerberus. In plus, principala divizie a grupului auto german si-a schimbat denumirea din Mercedes Car Group in Mercedes-Benz Cars. Aceasta divizie include marcile de autoturisme Mercedes-Benz, Smart si Maybach.
In Romania mai sunt prezenti doi constructori auto, respectiv Automobile Dacia, detinut de grupul francez Renault, si Automobile Craiova. Ford a semnat, in septembrie 2007, contractul de privatizare al producatorului din Craiova, prin care a preluat 72,4% din capitalul companiei, detinut de AVAS, pentru 57 milioane de euro.