Toti copiii ar trebui sa creada in Mos Craciun si sa il astepte cu emotie si bucurie, in noaptea de 25 decembrie. Legenda batranelului cu tolba plina de daruri pentru cei mici are adepti si la Moscova, unde, reprezentantii Executivului au decis interzicerea unei reclame televizate, care sustinea ca Mos Craciun nu exista, anunta cotidianul guvernamental "Rossiiskaya Gazeta". Serviciul Federal Atimonopol a decis ca respectiva reclama, difuzata de reteaua de magazine de produse electronice Eto, discrediteaza parintii, care le vorbesc copiilor lor despre Mos Craciun.
Materialul promotional spune, cat se poate de direct, ca "Mos Gerila", batranelul simpatic, imbracat in straie rosii, care aduce cadouri celor mici, "nu exista", se sustine in raportul intocmit de oficialii guvernamentali rusi. "Spotul in cauza sustine ca parintii isi mint copiii. Aceasta reclama provoaca o atitudine negativa a copiilor vizavi de parintii lor", motiv pentru care contravine legii publicitatii, a explicat vicepresedintele Serviciului anti-monopol rus, Andrei Kacevarov, citat de cotidianul "Rossiiskaya Gazeta". Consiliul autoritatii mentionate a cerut posturilor nationale sa retraga spotul publicitar "provocator". In replica, reprezentantii firmei incriminate sustin ca reclama era adresata categoriei medii de varsta. In Rusia este in vigoare o lege a publicitatii, care interzice actiunile de discreditare a parintilor si a profesorilor, care ar duce la scaderea increderii copiilor in respectivele persoane.