Deutsche Bahn AG, cea mai mare companie de cai ferate din Europa, ia in considerare o eventuala extindere pe pietele din Romania si Polonia. Potrivit sefului diviziei de logistica a companiei, Norbert Bensel, citat de " Financial Times", Deutsche Bahn urmareste indeaproape procesul de privatizare din Romania, unde estimeaza ca divizia de transport marfa a Cailor Ferate Romane (CFR) si companiile de logistica detinute de statul roman ar putea fi vandute cu o suma mai mica de 100 de milioane de euro. In plus, in tara noastra exista oportunitati semnificative de investitii, in contextul unei cresteri economice situate in jurul valorii de 6%. Pe de alta parte, Deutsche Bahn este pregatita sa investeasca peste 100 milioane euro in Polonia si este posibil sa incheie un parteneriat cu compania nationala de cai ferate din Rusia.
Deutsche Bahn vrea sa joace un rol activ in procesul de consolidare a sectorului european de transport feroviar de marfa, pe masura ce traficul feroviar de pasageri inregistreaza un ritm de crestere redus, iar sectorul ramane in continuare unul puternic reglementat. Cu toate acestea, operatorul german nu a avut succes cu ofertele pe care le-a depus in aceasta toamna pentru CTL Logistics, o companie privata de transport feroviar de marfa din Polonia, si o participatie in compania nationala de transport feroviar din Slovenia.
Recent, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a anuntat ca statul roman spera sa obtina cel putin un miliard de euro din privatizarea CFR Marfa. Privatizarea operatorului national de transport marfa pe calea ferata se va finaliza, cel mai probabil, in a doua jumatate a anului viitor.
CFR Marfa detine peste 95 la suta din cota de piata din transportul feroviar de marfa din Romania si cinci la suta din piata europeana, situandu-se pe locul sapte. Societatea are venituri de 530 milioane de euro pe 2007 si va inregistra un profit de 12 milioane de euro.
In anul 2008, Guvernul german intentioneaza sa listeze la bursa pana la 30% din actiunile Deutsche Bahn, pentru cinci-sase miliarde euro, cea mai mare oferta publica initiala lansata de o firma germana dupa listarea Deutsche Post, in 2000.