APD arat� in raportul "Reguli �i nereguli in alegerile locale 2008" c� PD-L a investit sume consistente in popularizarea lui Vasile Blaga in turul I (74,8%, din totalul fondurilor), in timp ce Sorin Oprescu �i-a concentrat cea mai mare parte a cheltuielilor in al doilea tur de scrutin (73,8%). APD a raportat sumele investite de fiecare candidat la num�rul de voturi ob�inute, astfel incat autorii raportului au calculat c�, pentru fiecare vot ob�inut in turul doi, Vasile Blaga a cheltuit 6,3 lei, in timp ce contradandidatul s�u a investit aproape de cinci ori mai pu�in - 0,8 lei.
Cu excep�ia pesedistului Marian Vanghelie, candida�ii democrat-liberali s-au situat pe primul loc din punctul de vedere al cheltuielilor. Pe de alt� parte, Sorin Oprescu s-a aflat pe locul patru din punct de vedere al banilor investi�i in campanie dup� Vasile Blaga, Ludovic Orban �i Cristian Diaconescu.
Pentru postul de primar general, Vasile Blaga a cheltuit 1.105.513 lei pentru campania in pres� �i 419.023 pentru campania outdoor, in timp ce Sorin Oprescu - 266.427 pentru pres� �i 118 lei pentru outdoor, iar Ludovic Orban - 267.481 pres� �i 258.137 outdoor.
Potrivit APD, la nivelul Capitalei, PSD a avut o strategie de limitare a cheltuielilor, varful fiind inregistrat in s�pt�mana a doua. APD a constatat c� o parte din candida�ii din 2004 �i-a redus semnificativ cheltuielile pentru campania din 2008 (Marian Vancghelie - cu 24%, Neculai On�anu - cu 30% �i Dan Darabont - cu 28%), restul ins� au inregistrat cre�teri de pan� la �apte ori.
Potrivit estim�rilor APD, liberalul Andrei Chiliman a cheltuit cu 475% mai mult fa�� de campania din 2004, Liviu Negoi�� - cu 292% mai mult, Emil Boc - cu 727%, iar George Scripcaru - cu 455%. Dac� primari precum On�anu (1,2 lei), Negoi�� (2 lei) sau Maz�re (1.9 lei) �i-au reca�tigat posturile cu costuri minime, Cristian Potera� a trebuit s� cheltuiasc� 14,7 lei pentru fiecare vot ob�inut, iar Gheorghe Nechita a ajuns la 15.
Conform APD, pe liberalul Andrei Chiliman un vot in ultimul tur la care a participat l-a costat 18 lei, pe Marian Vanghelie - 2,5 lei, pe Cezar Ionescu - 15,4 lei, pe Doru Giugula - 10,7 lei, pe Popescu Piedone - 4,4 lei, pe Radu Silaghi - 4,3 lei, pe Sebastian Bodu - 2 lei, iar pe Dan Darabont - 3,6 lei. Din randul perdan�ilor, R�zvan Murgeanu se remarc� prin cea mai costisitoare campanie - cu 19,8 lei pentru fiecare vot.
Monitorizarea APD a vizat municipiile Bucure�ti, Bra�ov, Constan�a, Cluj-Napoca, Craiova, Foc�ani �i Ia�i �i s-a concentrat pe campania outdoor �i publicitatea electoral� in presa scris� central� �i local�.
La nivelul celor �apte localit�i monitorizate, PD-L a cheltuit un total de 7.889.021 lei, adic� mai mult decat PNL �i PSD care au cheltuit 2.182.280 lei, respectiv 3.357.916 lei.
Dac� liberalii �i social-democra�ii au avut un inceput mai slab, in a doua �i a treia s�pt�man� avand cheltuieli relativ egale, PD-L a inceput cu un volum semnificativ mai mare, urmand ulterior o cre�tere constant�, se arat� in raportul APD. PSD a dep�it cheltuielile PD-L in ultima s�pt�man� de campanie, spre exemplu Gheoghe Nichita (Ia�i) a alocat, in turul II al alegerilor, 85% din bani.
In �ar�, media cheltuielilor scade fa�� de Capital�. Astfel, Emil Boc a investit 7,4 lei pentru fiecare vot, Gheorghe Nichita - 15, Antonie Solomon - 4,1 iar Radu Maz�re �i Gheorghe Nedelescu - 1,9 respectiv 6,5.
Dumitru Oprea (PD-L) - a plasat 5,3 lei pentru fiecare vot, George Scripcaru - 9,8 lei, Alin Beta - 13,7 lei, Alin Tr�culescu - 6,6 lei, Decebal Bachinschi - 7,6 lei, iar Dorel Onaca - 7 lei.
In concluzie, APD sus�ine c�, fa�� de scrutinul local din 2004, campania din 2008 nu difer� foarte mult, din punct de vedere al caracteristicilor cheltuielilor. "Dac� in 2004, PSD era campionul cheltuielilor, in 2008 acest loc a fost luat de PD-L", se arat� in documentul Pro Democra�ia.