"Actul aditional se refera la remedierea lucrurilor care au ramas de facut si probabil in maximum o saptamana se va semna actul aditional", a precizat ministrul Melescanu. Potrivit ministrului Apararii, nu se pune problema ca MAp sa rezilieze contractul cu firma elvetiana, deoarece deficientele identificate la transportoarele blindate nu sunt "chestiuni de fond", ci mai degraba sunt legate de integrarea produsului. "In procesul de integrare a lor au aparut unele chestii, dar care, in opinia specialistilor de la noi, sunt perfect remediabile si nu ridica nici un fel de probleme. Sunt lucruri care pot fi remediate de companii atat de mari", a dat asigurari Teodor Melescanu. "Transportoarele�nu au avut defectiuni asa cum s-a zis, ci au fost chestiuni legate de integrarea de catre compania elvetiana a turelei, care e produsa de o firma israeliana-Elbit, a oprelierei, mitraliera care era americana, de tip Browning si a cutiei transportorului, care e realizata de elvetieni", a mai completat Melescanu.
In acelasi timp, Melescanu considera ca, dupa semnarea actului aditional, se va stabili un calendar al remedierii deficientelor, astfel ancat transportoarele sa fie in functiune in cel mult doua trei saptamani.
In luna iunie,�ZIUA a publicat�concluziile raportului unei�echipe de experti care participa la receptia primului lot de transportoare elvetiene�din cele�600 de transportoare blindate PIRANHA ce ar urma sa inlocuiasca, pana in 2025, toate TAB-urile.
Potrivit acestui document, specialistii au inregistrat depasiri ale nivelul de radiatii admis la cablajul turelei.
O alta problema grava, sustine publicatia,�a fost constatata la sistemul de ochire si precizia loviturilor. in perioada de receptie a blindatelor, specialistii au constatat si anomalii la trapa mecanicului conductor care, daca este deschisa complet, nu permite rotirea completa a turelei.�
O alta disfunctionalitate ar fi�fost sesizata�in momentul executarii tragerilor de precizie.