Autoritatile antitrust din Uniunea Europeana au deschis o investigatie aprofundata asupra tranzactiei prin care Google preia firma de publicitate online DubluClick pentru 3,1 miliarde de dolari, relateaza bbc.co.uk. Oficialii de la Bruxelles au anuntat ca preluarea ar putea duce la un monopol pe piata reclamei online, o decizie finala in acest caz urmand sa fie luata cel mai tarziu in luna aprilie a anului viitor. Eric Schmidt, CEO Google Inc. s-a declarat dezamagit de acesta decizie, dar a anuntat ca va continua sa colaboreze cu UE pentru a demonstra ca, in urma acestei preluari, vor beneficia atat publisherii web cat si advertiserii. ''Dorim sa evitam intarzieri suplimentare ale finalizarii acestei preluari pentru a putea concura in mod real cu Microsoft, Yahoo! si AOL, ale caror achizitii in aceasta piata extrem de competitva au fost deja aprobate'' a adaugat Schmidt.
Comisia antitrust va analiza in mod special daca, in lipsa acestei achizitii, DoubleClick ar fi putut ajunge un competitor serios pentru Google pe piata de publicitate online si daca realizarea acestei tranzactii va crea un monopol care i-ar prejudicia pe consumatori.
Din aprilie 2007, cand Google a anuntat intentia de preluare a DoubleClick, competitorii acestuia au investit 11 miliarde de dolari in diverse ''cumparaturi'' pe piata de publicitate online. Printre cele mai importante tranzactii se numara cea a Microsoft, care a cumparat AQuantive pentru suma de 6 miliarde dolari, precum si cea a Yahoo! Inc., care a anuntat decizia de cumparare a Right Media pentru suma de 680 milioane dolari.
Intr-o piata de publicitate internet globalizata, estimata la 40.6 miliarde dolari in 2007, cei trei jucatori majori, Google, Yahoo si Microsoft au au acelasi obiectiv - acela de a-si consolida cota de piata. In aceste conditii nu este surprinzatoare atitudinea rivalilor Google, care au incercat sa impiedice aceasta tranzactie sustinand ca preluarea DoubleClick ar aduce gigantului Google un avantaj nedrept in publicitatea online.
Analistii estimeaza ca, in 2008, publicitatea online va depasi pentru prima data in istorie suma investita in publicitatea radio la nivel mondial.