Cutia neagra a elicopterului prabusit aseara langa Ungheni, Arges a fost gasita in aceasta dimineata. Si tot astazi, medicii legisti au stabilit, la o analiza preliminara, ca cei trei membri ai echipajului au murit din cauza politraumatismelor grave pe care le-au suferit in urma prabusirii aparatului de zbor. "Putem spune cu certitudine ca nu au murit prin carbonizare, nu prin explozie, nu prin flacara, ci prin politraumatisme", a declarat medicul, Dan Manu, seful Serviciului Medico-Legal Arges. Pana la finalizarea anchetei,toate cele 23 de elicoptere ale Bazei 90 Transport Aerian Otopeni nu se vor mai ridica de la sol, in urma unei decizii a Ministerului Apararii.
Membrii comisiei de ancheta au incheiat actiunea de recuperare a trupurilor celor trei victime, acestea fiind transportate la Serviciul Medico-Legal. "Pot sa va confirm ca actiunea de recuperare a resturilor elicopterului s-a incheiat, iar toate componentele acestuia gasite in zona vor fi transportate la Baza 90 Otopeni, proprietara aparatului", a declarat colonelul Adrian Parvu, ofiter de relatii publice la Comandamentul Opoerational Aerian Principal.
Medicii legisti au stabilit, la o analiza preliminara, ca cei trei membri ai echipajului au murit din cauza politraumatismelor grave pe care le-au suferit in urma prabusirii aparatului de zbor. "in momentul de fata va pot spune cu precizie ca cei trei au murit din cauza traumatismelor grave. Toti membrii echipajului sunt pe scaunele lor. Au multiple politraumatisme, extrem de grave. Pilotul comandor este practic strivit, are toate membrele fracturate, are fracturi deschise.Putem spune cu certitudine ca nu au murit prin carbonizare, nu prin explozie, nu prin flacara, ci prin politraumatisme", a declarat medicul Dan Manu, seful Serviciului Medico-Legal Arges.
Ministerul Apararii a decis ca toate cele 23 de elicoptere ale Bazei 90 Transport Aerian Otopeni sa nu se mai ridice de la sol pana la finalizarea anchetei si elucidarea cauzelor prabusirii aparatului IAR 330 PUMA SOCAT.
Concluziile finale in 30 de zile
Seful comisiei de ancheta, generalul Ion Aurel Stanciu, a declarat ca datele continute de cutia neagra pot fi folosite, iar in termen de 30 de zile vor fi date publicitatii concluziile. Potrivit sursei citate, in cursul diminetii, la fata locului a fost tinut un moment de reculegere in memoria celor trei victime ale accidentului aviatic. Totodata, seful Sectiei Parchetelor Militare, colonelul Ion Vasilache si ceilalti trei magistrati militari care se ocupa de investigarea cazului au incheiat strangerea probelor de la fata locului. Astazi, la ora 10.00, echipa de anchetatori a inceput redactarea procesului-verbal de constatare a accidentului aviatic, informeaza surse oficiale. Pe de alta parte, ministrul Apararii, Teodor Melescanu a precizat: "Am numit o comisie care la ora actuala ancheteaza acest incident si va trebui sa asteptam rezultatele pentru a vedea care au fost cauzele. Nu avem alte date suplimentare pentru moment si nici nu este foarte potrivit sa avansam ipoteze atat timp cat nu s-au incheiat cercetarile", a afirmat Teodor Melescanu.
Referitor la declaratiile unor martori potrivit carora la bordul elicopterului a avut loc o explozie, Melescanu a afirmat ca, in acest moment, nu poate confirma, dar nici infirma informatiile. "In mod normal, cand este vorba de o explozie in zbor, ramasitele se intind pe o distanta foarte mare, ceea ce nu este cazul aici, la prima vedere", a explicat Melescanu. Comandorul Nicolae Bucur era un pilot experimentat si efectua un zbor de instructie pe timp de noapte, iar aparatul avea efectuate toate reviziile tehnice necesare si fusese verificat, inclusiv inainte de decolare, a adaugat Melescanu.
"Aripi" frante
Tragedia a avut loc aseara in jurul orei 18,30. Elicopterul de tip IAR 330 PUMA SOCAT, care apartinea Bazei 90 Transport Aerian Otopeni, executa un zbor de instructie pe timp de noapte, fara munitie la bord. Aparatul de zbor s-a prabusit, miercuri seara, intre localitatile Strabeni si Ungheni din judetul Arges, pe un camp, in apropiere de primaria din Ungheni. La impactul cu solul, aparatul de zbor a luat foc. Elicopterul avea la bord trei persoane. Conform Ministerului Apararii, echipajul elicopterului prabusit era format din comandorul Nicolae Bucur, locotenentul Ionel Craiu si maistrul militar Alexandru Adrian Ticea. Comandorul Nicolae Bucur, nascut la data de 3 ianuarie 1959, in Bucuresti, avea la activ 2.700 ore de zbor, dintre care 800 pe acest tip de elicopter. Locotenentul Ionel Craiu, nascut pe 10 octombrie 1980, la Iasi, era ofiter din anul 2003 si avea 175 de ore de zbor. Al treilea membru al echipajului, maistrul militar clasa a II-a Adrian Alexandru Ticea s-a nascut la data de 13 iulie 1971, la Targu-Ocna, si avea 360 de ore de zbor. Era maistru militar din anul 1994.