''Oh, my God!'', acestea au fost ultimele cuvinte ale Printesei Diana cu putin timp inainte de moartea sa, la Paris, in 1997. Potrivit marturiei unui pompier voluntar, Damien Dalby, Printesa striga ''Oh my God! Oh my God!'' la scurt timp dupa ce Mercedesul in care se afla s-a izbit de un pilon al tunelului de sub podul Alma, relateaza BBC News. Fosta sotie a Printului Charles, mostenitorul Coroanei britanice, a decedat cateva minute mai tarziu, la fel si Dodi. Strigand ''Ea este in viata'', pompierul a facut apel la fotoreporteri, aflati in numar mare la fata locului, sa-i vina in ajutor, insa ei au continuat sa faca poze. Dalby sustine ca, initial, nu si-a dat seama ca femeia pe care incerca sa o ajute era Printesa Diana. ''Din vehicul iesea fum. Voiam sa deconectez bateria, dar nu am putut'', a continuat pompierul.
In cadrul unei audieri in ancheta judiciara privind tragicul sfarsit al Dianei, un alt martor, Sebastien Masseron, sustine ca a auzit un paparazzi vorbind la telefon cu un coleg aflat la capatul celalalt al tunelului: ''Vino inapoi! Vino Inapoi! Di e inca in viata!''. ''Nu am vazut accidentul, dar am ajuns acolo imediat dupa producerea lui'', a continuat Masseron, care se afla in aceeasi masina cu Dalby.
Un alt martor, Audrey Lemaigre, a confirmat declaratiile celorlalti, povestind ca unul dintre fotoreporteri a tipat ''E in viata!'' apoi si-a sunat un coleg aflat la capatul celalalt al tunelului.
Documente secrete
In cadrul audierilor, Jaques Morel a fost interogat in legatura cu informatiile despre accident, furnizate cu o zi inainte. Morel, autorul unei carti despre moartea Dianei, sustine ca accidentul a fost rezultatul dorintei fotografilor de a imortaliza cuplul Diana - Dodi al-Fayed. ''Detin documente secrete care confirma teoria mea'', a declarat Morel. Martorul nu a putut insa proba acuzatiile aduse, avocatii concluzionand ca Morel este in stare ''sa faca orice si sa zica orice pentru a castiga bani de pe urma cartii''.
Ancheta judiciara a fost deschisa pe 2 octombrie la Inalta Curte din Londra. Ea ar putea dura pana la sase luni si are ca scop stabilirea circumstantelelor in care a avut loc accidentul. Nu este un proces, nu exista acuzati, nici condamnare.
In decembrie 2006, Scotland Yard-ul a ajuns la concluzia ca accidentul a avut loc din cauza excesului de viteza si al soferului, Henri Paul, si el decedat, care a baut prea mult.
In schimb, tatal lui Dodi, miliardarul egiptean Mohamed Al-Fayed, sustine ca a fost vorba de un complot pentru eliminarea cuplului Diana - Dodi. In opinia lui Al-Fayed, fiul sau urma s-o ceara in casatorie pe Printesa in seara zilei cand a avut loc accidentul si ca nu se dorea ca mama Printului William, al doilea pe linia succesorala, sa se casatoreasca cu un musulman.