Distributie: Fanny Ardant, Juliette Binoche, Steve Buscemi, Willem Dafoe, G�rard Depardieu, Marianne Faithfull, Ben Gazzara, Maggie Gyllenhaal, Bob Hoskins, Olga Kurylenko, A�ssa Ma�ga, Emily Mortimer, Nick Nolte, Natalie Portman, Miranda Richardson, Gena Rowlands, Ludivine Sagnier, Catalina Sandino Moreno, Rufus Sewell, Leonor Watling, Elijah Wood.
Regie: Bruno Podalydes, Gurinder Chadha, Gus Van Sant, Joel and Ethan Coen, Walter Salles & Daniela Thomas, Christopher Doyle, Isabel Coixet, Nobuhiro Suwa, Sylvain Chomet, Alfonso Cuaron, Olivier Assayas, Oliver Schmitz, Richard LaGravenese, Vincenzo Natali, Wes Craven, Tom Tykwer, Frederic Auburtin & Gerard Depardieu, Alexander Payne
Fiecare oras are un ceva al lui dar cand spui Paris lucurile se schimba. Considerat secole de-a randul capitala culturala a lumii, Parisul a fost refugiul generatiilor de scriitori care au creat un spatiu livresc ce a trezit imaginatia cititorilor din intreaga lume. Parisul devine astfel locul de intalnire al indragostitilor atrasi de lumea boema a capitalei franceze. Arta cinematografica, inca de la inceputurile ei, a perpetuat aceasta imagine romantica a orasului luminilor.
In acest context, ideea unui film in care regizori foarte diferiti sa isi dezvaluie propria viziune despre Paris a capatat contur. In prima faza, fiecarui arondisment trebuia sa ii corespunda un scurt metraj dar s-a considerat ca filmul lul Christoffer Boe, despre cel de-al 15-lea arondisment, si cel al lui RaphaIl Nadjari, despre arondismentul numarul 11, nu pot fi incluse deoarece nu se integreaza in economia intregului film. Chiar si asa, celelalte 18 filme nu formeaza un intreg unitar, fiecare regizor si-a aplicat propriul stil pentru a dezvolta subiectul. O exceptie ar fi Wes Craven, cunoscut ca regizor de filme horror, care ne infatiseaza o poveste romantica in decorul cimitirului P�re Lachaise, cel mai mare din Paris, unde este inmormantat Oscar Willde. Acesta devine unul din personajele filmului.
Multe dintre scurt-metraje sunt doar niste crochiuri ce cuceresc prin simplitatea lor. In primul, regizorul Bruno Podalyd�s este un tanar care se intreaba de ce nu poate avea o prietena dar din senin dorinta i se implineste. Olivier Assayas, un regizor cult al Frantei, construieste o poveste in arondismentul numarul 3 intre o actrita venita la Paris sa filmeze si un dealer de droguri.
Alti regizori isi aduc actorii cu care au mai lucrat. Steve Buscemi, actorul fetis al fratilor Coen, apare in segmentul lor de film. Este un turist american prins in capcana ghidurilor de calatorie americane. In filmul lui Gus Van Sant, Elias McConnell, care a debutat in "Elephant", este cel caruia i se face o declaratie de dragoste dar nu intelege nimic din cauza barierelor lingvistice.
Ramane surprinzatoare alegerea unor debutanti care nu sunt cunoscuti ca regizori de filme dar care au faima in lumea cinematografica. Christopher Doyle, celebrul operator al lui Wong Kar Wai, ne spune, cum altfel, o poveste din cartierul chinezesc. Sylvain Chomet, realizatorul animatiei "Les Triplettes de Belleville", este la primul film cu actori. In scurt metrajul sau, un mim singuratic reuseste sa isi gaseasca perechea.
Cele mai bune scurtmetaje raman cel al lui Alexander Payne, in care o turista americanca, intre doua varste are o revelatie proustiana in timp ce sa afla intr-un parc parizian si cel al lui Tom Tykwer, regizorul filmului "Alearga, Lola, alearga", unde idila dintre o actrita si un lingvist orb este prezentata intr-un mod mai experimental.
"Paris, je t'aime" reprezinta un cadru nu foarte constrangator ce a permis regizorilor din diferite tari sa isi exprime declaratiile lor de dragoste fata de capitala franceza. Parisul nu mai reprezinta un loc geografic ci un punct imaginar in care se intalnesc oameni foarte diferiti.