Ziua Logo
  06:26, miercuri, 24 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »


Pentru a putea trimite un articol trebuie sa va autentificati.



Nume:
Parola: 
Utilizator nou »      Parola uitata »
Memoreaza datele de autentificare?

"Avem masina supersonica. Cautam pilot"

Au o masina echipata cu un motor cu reactie si dorinta de dobori recordul de viteza la sol. Insa le lipseste un lucru esential: un pilot.

"Esti neinfricat? Ai reactii rapide, atragi sponsorii prin aspectul tau? Crezi ca esti in stare sa pilotezi o masina supersonica ce depaseste viteza de 1287 de kilometri pe ora?". Asa suna anuntul facut public de echipa North American Eagle (NAE) in cautarile lor pentru un pilot care va putea sa conduca masina de 42 500 de cai putere, informeaza Timesonline.com.

Echipa americano-canadiana incearca sa recastige recordul de la britanici, dar, in primul rand, le trebuie un pilot. Cei care vor sa concureze trebuie sa aiba intre 20 si 40 de ani, sa aiba experienta in sporturile cu motor. Sexul nu conteaza, asa ca la volanul acestei masini va putea concura si o femeie, daca indeplineste cerintele. Insa una din acestea este destul de discriminatorie. Si anume aspectul fizic. Toti cei care vor sa se inscrie la concursul pentru locul de pilot trebuie neaparat sa aiba un aspect fizic placut pentru a atrage sponsorii atat de necesari in aceste sporturi.

"Cand accelerezi aceasta masina, iti dai seama imediat ca te asteapta ceva minunat. Este foarte interesant sa o conduci. Dar varsta mea, se pare, ca opreste sponsorii, asa ca trebuie sa inlatur aceasta bariera. O sa pun in scaunul pilotului pe cineva care arata ca Robert Retford, sa vadem daca avem mai mult succes asa", a declarat Ed Shadle, in varsta de 66 de ani, co-proprietar si creator al North American Eagle.

Indiferent cine va conduce masina, Shadle se poate mandri ca a creat aceasta masina minunata din ramasitele unui Lockheed F-104 Starfighter din 1957, pe care l-a cumparat pentru suma de 25.000 de dolari, in 1998.

Transformarea a durat durat zece ani iar, Shadle, pilot amator de motociclete si fost pilot de aviatie, a avut ajutorul lui Keith Zanghi, inginer la Boeing. Cu toate ca au beneficiat de sponsorizari din partea unor firme din SUA si Canada, Shadle a investit 150.000 de dolari din banii proprii pentru a-si infaptui visul.

Americani vor recordul pentru masini supersonice

Dorinta americanilor de a dobori recordul mondial pentru cea mai rapida masina este cu atata mai mare cu cat, in prezent, acesta este detinut de o echipa britanica condusa de Richard Noble, care cu ajutorul pilotului Andy Green si a masini Thrust SSC, a reusit sa doboare recordul anterior, in 1997. Mai dureros pentru americani este si faptul ca acest record a fost doborat pe sol american, in desertul Black Rock, din Nevada.

North American Eagle are o istorie destul de interesanta. Dupa ce a inlaturat straturile de rugina si a cautat in registrele aviatiei, Shadle a descoperit ca avionul, din care se trage masina sa, a fost pilotat de Chuck Yeager, primul om care a doborat bariera sunetului, in 1947. Mai interesant este si faptul ca numarul avionului era 763 (echivalentul in mile a 1227 de kilometri, record de viteza de Andy Green in1997). "Numarul se pare ca este un semn bun", a declarat Shadler.

Masina de 17 metri lungime este echipata cu roti de aluminiu si o singura sesiune de testare costa in jur de 18.000 de dolari. In accelaratie maxima, NAE consuma aproape 600 de litri de combustibil pe minut.

Incercarea de doborare a recordului de viteza va avea loc in toamna, in desertul Black Rock, care este unul din cele mai plate locuri de pe Pamant. Pentru a opri, NAE are nevoie de o distanta de 9 kilometri, chiar daca este dotata cu frane magnetice si doua parasute cu diametrul de doi metri. Oricine doreste sa devina pilot la North American Eagle trebuie sa trimita un e-mail de 400 de cuvinte, impreuna cu o poza, la "landspeedracing@gmail.com ".

R. MIRCEA
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00445 sec.