Ziua Logo
  12:28, marti, 23 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »


Pentru a putea trimite un articol trebuie sa va autentificati.



Nume:
Parola: 
Utilizator nou »      Parola uitata »
Memoreaza datele de autentificare?

Guvernul lanseaza acuzatii grave la adresa NATO

Radu Berceanu: Contractul cu Bechtel a fost o cerinta pentru intrarea Romaniei in NATO

Contractul cu Bechtel pentru construirea Autostrazii Transilvania a fost mai mult o cerinta pentru ca Romania sa fie primita mai repede in NATO. Aceasta acuzatie-soc a fost formulata marti seara de ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, si preluata de Agerpres. "La vremea la care a fost semnat (anul 2003, n.red.), contractul cu Bechtel era un fel de cerinta pentru ca Romania sa intre in NATO. Inteleg nevoia ca o companie americana sa intre pe piata romaneasca in constructia de autostrazi, dar nu inteleg de ce contractul a fost negociat in doar sapte zile, iar valoarea contractului, de 2,3 miliarde de euro, a fost stabilita prin extrapolarea studiului de fezabilitate facut pe sase kilometri la toti cei 415 kilometri ai Autostrazii", a spus ministrul Transporturilor.

In anul semnarii contractului dintre Romania si Bechtel, 2003, Guvernul Romaniei era format din membrii Partidului Social Democrat, prim-ministrul fiind Adrian Nastase.

Radu Berceanu a precizat ca, anul acesta, compania Bechtel va finaliza 42 de kilometri ai Autostrazii pe tronsonul Campia Turzii - Gilau (Cluj).

In ceea ce priveste bugetul alocat in 2009 Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI), Berceanu a spus ca acesta reprezinta 60 la suta din cel aferent anului 2008, iar datoriile pe care MTI trebuie sa le achite in baza unor lucrari efectuate anul trecut se cifreaza la 2,4 miliarde lei.

Responsabilul pentru comunicare in Romania al companiei americane, Bogdan Sgarcitu, a declarat, in urma cu doua zile, ca Bechtel are nevoie de inca 250 de milioane de euro pentru a finaliza lucrarile la tronsonul de autostrada Turda-Gilau (Cluj).

''Suma care ar mai fi necesara pentru finalizarea celor 42 de kilometri se ridica la circa 250 de milioane de euro. Nu vom putea insa finaliza la termenul stabilit cele doua noduri rutiere de pe acest tronson, dar, pentru ca circulatia sa fie deschisa in acest an, pot fi gasite solutii temporare de deviere a circulatiei'', a spus reprezentantul Bechtel.

Acesta a precizat ca nici la ora actuala statul roman nu a predat intreg amplasamentul, mai exact 21 de utilitati nefiind inca mutate de pe traseul autostrazii.

Potrivit Bechtel, stadiul lucrarilor pe cei 42 de kilometri este destul de avansat, 18 kilometri fiind deja asfaltati, iar 12 kilometri sunt gata de asfaltare. Toate lucrarile efectuate pana acum la acest tronson de compania Bechtel au fost certificate de autoritati.

In ceea ce priveste celalalt tronson al autostrazii pe care Bechtel a demarat lucrarile, Suplacu de Barcau - Bors, Bechtel a solicitat alocarea unor sume pentru consolidarea unor lucrari, avand in vedere ca circa 300 de muncitori, care trebuiau sa lucreze la acest tronson, se afla in somaj tehnic. Tronsonul respectiv nu a fost inclus in acest an in buget, din cauza crizei, iar Bechtel realizeaza doar lucrari de conservare.

Situatia tronsonului de autostrada Targu Mures - Brasov, pe care statul roman vrea sa-l scoata din nou la licitatie, considerand ca pretul contractului cu Bechtel este prea mare, va fi clarificata in a doua parte a acestui an, au precizat reprezentantii companiei americane.

Compania Bechtel lucreaza, in prezent, pe doua tronsoane, respectiv Campia Turzii - Gilau (52 de kilometri) si Suplacu de Barcau - Bors (64 de kilometri).

In 2009, ar trebui sa fie demarate lucrarile pe alte doua tronsoane, respectiv Cluj - Mihailesti si Mihailesti - Suplacu de Barcau.

Autostrada Transilvania, proiect impartit in opt tronsoane, va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri si viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostrada si 16 noduri rutiere, termenul de punere in functiune fiind 2013 - 2014.

Z.O.
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00481 sec.