Ziua Logo
  23:28, sambata, 6 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »


Pentru a putea trimite un articol trebuie sa va autentificati.



Nume:
Parola: 
Utilizator nou »      Parola uitata »
Memoreaza datele de autentificare?

Ridicarea masinilor parcate ilegal aduce milioane de euro firmelor private. Primariile nu castiga aproape nimic

Cele patru companii ce se ocupa cu ridicarea masinilor parcate ilegal in Capitala (Ilcor Auto Eco, Supercom, Rosal Ecologic Recycling System, CFR Transauto) au castigat 2,37 milioane de euro in prima jumatate a anului, potrivit unei analize realizate de Money.ro.

In conditiile in care in Bucuresti sunt inmatriculate peste 1,2 milioane de masini dar locuri de parcare sunt numai 450.000, singura solutie pentru descongenstionarea traficului agreata de autoritati a fost sanctionarea soferilor care parcheaza neregulamentar, prin ridicarea masinilor acestora. Doar primaria sectorului 1 incaseaza o redeventa de 20% din totalul veniturilor operatorului economic provenite din ridicarea masinilor parcate ilegal. In afara de acest caz particular, toti banii incasati din parcari ilegale intra exclusiv in buzunarul operatorilor economici.

In prima jumatate a anului, au fost ridicate 8.304 masini pentru parcare ilegala in sectorul 6 al Capitalei. Un sofer trebuie sa plateasca 500 de lei pentru a-si recupera masina de la depozitul firmei Ilcor Auto Eco, pentru 24 de ore nefractionat. Printr-un calcul simplu, aflam ca firma a incasat minim 4,1 milioane de lei (974 de mii de euro) din ridicarea de masini, in primul semestru din 2009. Potrivit aceluiasi rationament, aflam ca de exemplu, compania Supercom a incasat peste 750 de mii de euro din parcari ilegale, pe raza sectorului 2, in prima jumatate a lui 2009, in timp ce compania CFR Transauto a generat venituri de aproximativ 220 de mii de euro, in acelasi interval de timp. Cifrele MONEY.ro sunt calculate pentru depozitarea masinii in intervalul mentionat (24 de ore nefractionat). Insa, numarul zilelor de depozitare in parcul auto al operatorului economic poate fi, in mod evident, mai mare. Prin urmare, cifrele reprezinta nivelul minim al incasarilor generate de ridicarea de masini, pentru companiile operatoare.

Totusi, reprezentantul CFR Transauto, Vasile Stoicescu, spune, pentru Money.ro, ca ridicarea masinilor nu este o afacere: ''Ea nu e privita ca o afacere. Si nu este o afacere, uitandu-se functia sociala a ridicarii de masini. Se pune foarte mare accent pe functia sociala a ridicarii de masini. Se urmareste sa se rezolve o problema sociala, sa se descongestioneze traficul. S-a ridicat foarte mult din zona spitalelor, unde se bloca accesul, din zona scolilor, gradinitelor, din ce am observat eu ca pune accentul politia rutiera''.

Z.O.
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00315 sec.