Pentru a putea trimite un articol trebuie sa va autentificati.
Romanii nu vad cu ochi buni politia, justitia si politicieniiIncrederea romanilor in politie si in justitie este la un nivel mult sub media europeana - 28%, iar politicienii sunt vazuti intr-o lumina foarte proasta. Potrivit studiului Trusted Brand 2009, realizat de revista Reader's Digest, increderea in justitie este foarte mica, doar 23%. Cand vine vorba de increderea in profesii, romanii voteaza 86% pentru pompieri, 83% pentru piloti si 79% pentru farmacisti. In ceea ce priveste votul negativ in profesiile din Romania, politicienii sunt cel mai prost perceputi, cu 90%, urmati de vanzatorii de masini (74%) si de fotbalisti (67% ). Tot in Romania, persoanele care protejeaza mediul inconjurator sunt apreciate ca fiind de incredere de aproximativ o treime dintre romani.
Ce aleg romanii
Fara a primi variante de raspuns, respondentii au evaluat marca nominalizata in functie de "Calitate", "Valoare excelenta", "Imagine puternica", "Intelegerea nevoilor clientilor". "Trusted Brand 2009 isi propune, ca si in ceilalti ani, sa descopere care sunt marcile in care romanii au incredere si care sunt criteriile acestora in decizia de a investi cu incredere o anume companie sau produs" a declarat Bogdan Vasile, country manager Reader's Digest Romania. Rezultatele studiului au aratat multe schimbari la nivel de perceptie si incredere fata de anii precedenti. Unele branduri au pierdut prima pozitie a clasamentului. Altele si-au intarit pozitia prin procente mai mari. Romanii aleg cu incredere branduri internationale, dar si branduri nationale.
Cea mai mare rata de raspuns
Trusted Brand 2009, studiu ce isi propune sa afle care sunt cele mai de incredere marci in perceptia europenilor, se afla in acest an la cea de-a noua editie. Acest studiu a fost realizat concomitent in 16 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 tari si un numar de maximum 17 categorii locale. Studiul a fost realizat prin corespondenta in perioada august - octombrie 2008 . In Europa s-au trimis 312.705 chestionare cu intrebari deschise, iar rata medie de raspuns pe Europa a fost de 7%. Romania a inregistrat cea mai mare rata de raspuns la nivel european, dupa Finlanda, de 14,6%.
Corina SCARLAT
|