Ziua Logo
  Nr. 4376 de joi, 30 octombrie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »


Pentru a putea trimite un articol trebuie sa va autentificati.



Nume:
Parola: 
Utilizator nou »      Parola uitata »
Memoreaza datele de autentificare?

Urmatoarea criza: cea a cardului de credit

Dupa ani buni in care americanii au fost asaltati cu oferte pentru carduri de credit si linii de credit ce urcau pana la cer, institutiile bancare se gandesc serios sa limiteze promovarea ambelor produse, pe fondul economiei ce se erodeaza. In vremuri de criza financiara globala, liniile de credit reprezinta un risc, afectandu-i deja pana si pe cei mai vrednici consumatori care mereu isi plateau ratele la timp. Acest lucru ameninta deja piata bancara cu inca un val de pierderi masive, dupa o era in care castigurile au ajuns la valori record cu produse de creditare gen overdraft.

Institutiile bancare din America, au raportat imprumuturi cu probleme in valoare de 21 miliarde de dolari, pentru prima jumatate a anului 2008. Bancile mari precum American Express si Bank of America, au inceput deja sa ridice standardele pentru acordarea liniilor de credit, totodata trecand pe lista neagra clientii rau platnici, informeaza New York Times, citat de ziare.com.

In Romania, Alpha Bank, BRD si Millenium Bank au renuntat la campaniile agresive de promovare a cardurilor de credit impreuna cu overdrafturi care depasesc anumite sume prea mari. Cu toate ca anumite campanii au fost de-a dreptul agresive, romanii nu s-au dat in vant dupa cardurile de credit. Acestia au preferat sa vada banii in mana, neavand incredere in sistemele electronice de administrare a veniturilor.

Actualmente, din totalul imprumuturilor acordate in Romania, valoarea creditelor acordate prin intermediul acestor instrumente financiare ajunge la cel mult 2%.

Gravitatea crizei financiare, a socat o intreaga natiune dependenta de creditare, fortand-o sa isi revizuiasca obiceiurile. Multe familii care odata cumparau si plateau peste cateva luni, acum sunt mult mai rezervate in ceea ce priveste cardurile de credit, increderea acestora limitandu-se, informeaza New York Tymes.

Trezoreria Americii, care cheltuie miliarde de dolari pentru a curata mizeria creata in sectorul economic in mare parte de tot felul de oferte promotionale de creditare, a lansat recent o campanie publicitara cu intentia de a invata datornicii sa fie mai calculati si sa cheltuiasca mai putin.

A.E.
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Romania sub asediu (5190 afisari)
 Fiintele supranaturale si craniile lor (2551 afisari)
 Cravasa lui Basescu (2189 afisari)
 Noiembrie negru (1908 afisari)
 PSD in propria capcana (1872 afisari)
 Strasbourg : Dezmat si prostituate pentru parlamentarii europeni (3859 afisari)
 In atentia barbatilor Columbeni: Nevasta tanara cu soferi se... intretine! (3628 afisari)
 Inima lui Brad Pitt bate pentru Diane Kruger, cea care l-a vrajit in timpul filmarilor la Troia (3344 afisari)
 A inteles ca de Halloween trebuie sa te dezbraci! (2966 afisari)
 Textila albastra cu semiluna a fluturat degeaba in Harghita: Referendumul pentru autonomie a "picat" la Sfantu Gheorghe (2490 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00521 sec.