Pentru a putea trimite un articol trebuie sa va autentificati.
![](img/t.gif)
Aviatia civila la pamantUn avion utilitar AN2 folosit la transportul substantelor chimice pentru agricultura si apartinand SC Victor Avia SRL din Calarasi s-a prabusit sambata in comuna calaraseana Luica. In momentul impactului cu solul, aparatul a luat foc. Copilotul Adrian Staicu, de 36 de ani a decedat, iar pilotul Valeriu Bacuiane a fost transportat de un echipaj SMURD, in stare grava, la spital. In cursul noptii de sambata spre duminica, pilotul a fost operat, la Spitalul de Urgenta Floreasca, la ambele glezne, dar starea lui era si ieri grava, din cauza traumatismul cranio-cerebral suferit in accident. Medicii s-au declarat rezervati in ce priveste sansele de supravietuire ale pilotului.
Pentru clarificarea cauzelor accidentului, a fost infiintata o comisie de ancheta, care s-a deplasat la fata locului si a adunat probe. Potrivit datelor Autoritatii Aeronautice Civile Romane (AACR), SC Victor Avia SRL are sediul in judetul Calarasi si are ca obiect de activitate "transporturile aeriene ocazionale, de calatori si marfuri", precum si zboruri charter.
O tragedie anticipata
Sectorul de aviatie civila se confrunta cu o serie de probleme in ultima vreme, in urma cu doar doua zile angajatii AACR reclamand grave nereguli la nivel de conducere, "continuarea acestora putand pune in pericol siguranta traficului aerian si viata cetatenilor".
Sindicatul Liber al Salariatilor din AACR spunea ca i-a semnalat, in repetate randuri, ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, si autoritatilor competente, neregulile si abuzurile conducerii institutiei, confirmate si de organele de justitie, nereguli care au dus, in cele din urma, la decizia "naucitoare" a ministrului Transporturilor de a desfiinta Corpul de control al ministerului exact in momentul in care acesta efectua cercetari la AACR. Sindicalistii spuneau ca fosti si actuali directori ai AACR au abuzat de calitatea de controlor, "din arbitri devenind si jucatori si obtinand, in felul acesta, venituri ilicite pe statele de plata ale celor pe care ar fi trebuit sa ii supravegheze". "O autoritate de control este prima care trebuie sa respecte legea, pentru ca are in atributii tocmai supravegherea implementarii si respectarii continue a reglementarilor aeronautice civile europene si internationale in scopul promovarii si sporirii nivelului de siguranta a zborurilor", sunt de parere angajatii Autoritatii Aeronautice Civile din Romania. (C.P.)
|