Ziua Logo
  Nr. 4110 de joi, 13 decembrie 2007 
 Cauta:  
  Detalii »


Pentru a putea trimite un articol trebuie sa va autentificati.



Nume:
Parola: 
Utilizator nou »      Parola uitata »
Memoreaza datele de autentificare?

''Miscarea'' romanilor pe internet, sub lupa BRAT

Aproximativ 4 milioane de romani utilizeaza cel putin o data pe saptamana internetul, potrivit Studiului de Audienta si Trafic Internet (SATI), dat publicitatii, marti, de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT). Cercetarea ofera industriei de publicitate, pentru prima data in Romania, informatii credibile, corecte, comparabile, dintr-o sursa independenta, despre utilizatorii site-urilor, rezultatatele fiind obtinute dupa standarde si metodologii alese si recunoscute de intreaga piata de publicitate online, acceptate de specialisti in domeniul cercetarii.

"Prin livrarea acestor rezultate, site-urile vor beneficia de rezultate comparabile cu cele ale celorlalte medii: numar de persoane ce au accesat site-ul, in medie pe saptamana, si profilul socio-demografic al acestora. Site-urile web vor trece astfel de la un sistem de masurare exclusiv tehnic, in care se masoara <<calculatoarele/browserele>> de pe care este accesat un site, catre un sistem de masurare in care persoana, vizitatorul site-ului, este in centrul atentiei", a declarat Arina Ureche, director general BRAT, in cadrul unei conferinte de presa.

''Este un moment extrem de important pentru piata online din Romania, pentru ca acum este emis certificatul de nastere al acesteia, asociindu-se un studiu despre cifre demografice, intr-o industrie ce are un buget de peste 10 milioane de euro'', a subliniat presedintele BRAT, Silviu Ispas.

Studiul online SATI, ce costa aproximativ 200.000 de euro pe an, s-a desfasurat in perioada octombrie 2007 - martie 2008. Potrivit rezultatelor, 3.909.000 de romani, cu varste cuprinse intre 14 si 64 de ani, utilizeaza internetul cel putin o data pe saptamana. Pe primele locuri ale celor mai accesate site-uri se afla www.softpedia.ro, www.neogen.ro si www.ejobs.ro.

BRAT este o organizatie non-profit, constituita ca o asociatie a industriei de publicitate, infiintata in 1998 de 33 de membri fondatori. In prezent, BRAT reuneste 200 de editori de presa scrisa si site-uri web si 43 de agentii, regii si clienti de publicitate. Inca din 1998 asociatia furnizeaza date referitoare la tirajul publicatiilor din presa scrisa, din 2002 este furnizorul oficial al rezultatelor de audienta pentru presa scrisa (SNA), iar din 2006 ofera informatii detaliate despre grupurile tinta (FOCUS).

A.ENCULESCU
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Kosovo - cutia Pandorei (4590 afisari)
 Trei ani de zdranga-zdranga (3039 afisari)
 Portughezii ne dau cu tifla (2341 afisari)
 Republica Moldova ne declara razboi diplomatic (1999 afisari)
 Gaddafi a pus stapanire pe Sena (1895 afisari)
 Statele Unite ale Americii nu vor ataca Iranul intr-un viitor apropiat (540 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2007 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01775 sec.