Pentru a putea trimite un articol trebuie sa va autentificati.
Basescu si Securitatea in "Razboiul nevazut"Cartea "Razboiul nevazut" ce contine dezvaluiri privind dosarul Flota si activitatea lui Basescu la Anvers a disparut din librarii cand Parlamentul a declansat procedura de demitere a presedinteluiO carte-document aparuta la editura Carpathia sub semnatura gazetarului si analistului Cornel Dan Niculae, care contine dezvaluiri extrem de interesante despre dosarele "Flota" si "Securitate-Basescu-Anvers", a disparut subit din librarii. "Razboiul nevazut" a disparut exact in saptamana in care Parlamentul a anuntat organizarea referendumului pentru demiterea presedintelui Basescu. Prezentam in continuare cateva dintre cele mai importante aspecte referitoare la legaturile lui Traian Basescu cu Securitatea cuprinse in cartea semnata de Cornel Dan Niculae.
Volumul trei al cartii are ca prim capitol un text intitulat "Profilul lui Basescu, ca informator al Securitatii". Citam: "In 1981, Traian Basescu a sustinut examenul de Comandant de nava, care a fost o simpla formalitate (inca din scoala a fost racolat ca informator al Securitatii), durand numai cinci minute, dupa care a primit comanda navei Arges. La numai trei ani, in anul 1984, Traian Basescu trecea ca informator in reteaua Centrului de Informatii Externe al Securitatii, in subordinea col. Silvian Ionescu (foto dreapta) din cadrul Directiei a I-a. In aceasta perioada i s-au incredintat misiuni secrete (...)".
Episodul "Securitate-Anvers" din viata ofiterului Traian Basescu a fost unul legat tot de securistul Silvian Ionescu, rasplatit de "regimul PD" cu functii mari in Primaria Capitalei si in Garda de Mediu, sub ministeriatul Sulfina Barbu. "In 1987, Traian Basescu a fost numit sef al Agentiei NAVROM din Anvers, Belgia, unde si-a desfasurat activitatea sub directa coordonare a aceluiasi Silvian Ionescu, care conducea la acea data Serviciul I din Belgia-Olanda-Luxemburg, din Directia I-a de la CIE. In aceasta perioada, T. Basescu a transmis preponderent informatii economice cu privire la activitatile din porturile maritime Anvers si Rotterdam, dar si informatii referitoare la echipajele navelor care acostau in aceste porturi, precum si despre membrii personalului diplomatic roman din tarile respective.
Fraudarea fondurilor NAVROM
In vara anului 1988, Traian Basescu a fost retras temporar de la Anvers pentru a participa la un instructaj de doua luni la Scoala de ofiteri MI de la Baneasa - celebra scoala de ofiteri de Securitate", se arata in "Razboiul nevazut".
Extrem de interesante sunt datele si faptele dezvaluite in aceasta carte disparuta brusc de pe piata, referitoare la activitatea ofiterului Traian Basescu desfasurata in anul 1989, pana la momentul Revolutiei anticomuniste. Citam: "La inceputul anului 1989, in ascensiunea profesionala a comandantului Basescu intervine o sincopa. In martie el este rechemat in tara, fiind acuzat de grave nereguli in administrarea fondurilor NAVROM. Tinand cont de legislatia din acea vreme si de gravitatea faptelor de care a fost acuzat, numai sustinerea din partea Securitatii a facut ca Traian Basescu sa fie sanctionat doar administrativ, fara a suporta si rigorile legii. El a fost mentinut ca angajat al NAVROM Constanta, fara sa mai primeasca insa nici o insarcinare pana la Revolutie". (Silviu ALUPEI)
Cot la cot cu "Shogunul"
Gazetarul si analistul Cornel Dan Niculae a dedicat in cartea sa un loc aparte promovarii politice a lui Basescu in structurile feseniste ale Ministerului Transportului, cu ajutorul securistului Silvian Ionescu, transformat in timpul Revolutiei in "luptator anticomunist": "In 22 Decembrie 1989, ofiterul de Securitate Silvian Ionescu, care il avusese in subordine pe Traian Basescu, s-a infiltrat printre revolutionarii din fata Comitetului Central, a intrat in anturajul lui Dan Iosif si, ulterior, al lui Gelu Voican Voiculescu, reusind ca, in ianuarie 1990, sa fie numit secretar executiv al Frontului Salvarii Nationale (FSN). Imediat dupa revolutie, Traian Basescu a fost numit director general al Inspectoratului de Stat al Navigatiei Civile din Ministerul Transporturilor. Pentru a obtine aceasta importanta functie, el s-a bucurat de recomandarea si sustinerea secretarului executiv FSN, Silvian Ionescu, ca si a vechiului sau prieten, Calin Marinescu (foto), zis "Shogunul" (n.r. - primul artizan al instrainarii flotei Petromin, cu acordul lui Basescu). Pe atunci, Calin Marinescu era presedinte al Consiliului FSN Constanta si avea sa ajunga cea mai acuzata persoana pentru vanzarea frauduloasa a flotei comerciale a Romaniei, alaturi de Traian Basescu".
|