Ziua Logo
  Nr. 1826 de luni, 19 iunie 2000 
 Cauta:  
  Detalii »


Pentru a putea trimite un articol trebuie sa va autentificati.



Nume:
Parola: 
Utilizator nou »      Parola uitata »
Memoreaza datele de autentificare?

Concurenta neloiala statului, in folosul uneia dintre firmele imperiului lui Dan Voiculescu

Seful Aeroportului Baneasa este in solda lui Dan Voiculescu

Directorul general Remus Nicolae Gafita i-a ascuns ministrului Traian Basescu faptul ca este administrator si membru in CA al GRIVCORELF SA, firma particulara care opereaza pe terenul Aeroportului Baneasa, cu alimentatoarele de combustibil inchiriate tot de la aeroport * Gafita nu vrea sa spuna ce salariu ia de la firma lui Dan Voiculescu, dar recunoaste ca afacerea cu alimentatoarele de combustibil este dezavantajoasa pentru aeroport

Asa cum a anuntat, ziarul ZIUA prezinta azi filiera oculta prin care firmele GRIVCO, conduse de magnatul Dan Voiculescu, i-au inrobit practic pe directorii S.N. Aeroportul Baneasa, pentru a-si asigura complicitatea acestora. Reporterii ZIUA au descoperit un caz scandalos: directorul general al SN Aeroportul Baneasa apare pe statul de plata al grupului de firme condus de Dan Voiculescu, in calitate de administrator si membru in Consiliul de Administratie al GRIVCORELF SA (firma ai carei actionari sunt alte firme GRIVCO, pe care le enumeram: AIBB-GRIVCO SA, GRIVCO International SA, GRIVCO SRL, Fundatia Umanista Dan Voiculescu si renumita firma franceza CORELF SNC). GRIVCORELF SA a fost infiintata in 1997, la un an dupa ce firmele lui Dan Voiculescu au inhatat Aeroportul Baneasa, in baza aprobarilor date de ministrii PDSR ai Guvernului Vacaroiu, Aurel Novac si Serban Mihailescu, care au avizat constituirea firmei AIBB-GRIVCO. Obiectul de activitate al GRIVCORELF SA este comert cu combustibili pentru avioane.

Capusa GRIVCORELF

Asa cum am aratat si in numerele trecute, in 1996, cu voie de la Guvernul Vacaroiu, Aeroportul Baneasa, condus pe atunci de directorul Dumitru Parscoveanu, a efectuat o asociere paguboasa pentru stat cu patru firme GRIVCO, in care firmele lui Voiculescu detineau majoritatea actiunilor. Aceasta asociere a dat nastere unei noi societati, denumite AIBB-GRIVCO SA. Pentru partea sa de capital social, reprezentand 40% din actiunile AIBB-GRIVCO, Aeroportul Baneasa a adus o contributie in natura de 185 de milioane de lei, reprezentand doua alimentatoare de combustibl tip KRAZ TZ 22. Restul, de 277 de milioane de lei, reprezentand celelalte 60% din actiuni, au fost aduse de firmele GRIVCO. Nu stim daca capitalul social adus de firmele lui Voiculescu nu a fost retras imediat dupa ce a fost depus, asa cum procedeaza majoritatea persoanelor care infiinteaza firme. Cert este ca cele doua alimentatoare au devenit o sursa de mari castiguri pentru firmele GRIVCO. Iata cum: in 1997, s-a infiintat firma GRIVCORELF SA, careia i-au fost inchiriate de catre AIBB-GRIVCO cele doua alimentatoare, care sunt instalate in prezent in incinta Aeroportului Baneasa, pe aripa de N-V, la statia de carburanti, unde parcheaza zilnic zeci de avioane ale TAROM, CARPATAIR si ale altor companii de aviatie romanesti. Evident ca se castiga bani grei din aceste servicii, prin care se alimenteaza zeci de mii de tone de combustibil. Practic, Aeroportul Baneasa nu mai castiga decat o infima parte de pe urma exploatarii alimentatoarelor sale. Alimentatoarele au fost cedate de aeroport firmei asociate AIBB-GRIVCO, care la randul ei le-a inchiriat lui GRIVCORELF, firma obtinand profituri grase de pe urma acestora. Castigurile, diminuate cu cota de profit a lui GRIVCORELF, se returneaza la AIBB-GRIVCO, care la randul ei returneaza aeroportului 40% din ce mai ramane, adica firimiturile. Daca Aeroportul Baneasa ar fi exploatat direct alimentatoarele sale, asa cum procedeaza cu alte multe instalatii identice, nu ar mai umple de bani capusele lui Voiculescu, tot mai "grase" de la o zi, la alta. Precizam ca prestigioasa firma franceza CORELF SNC nu are nici o contributie in aceasta jonglerie de tip CRESCENT-Securitate, in care a fost atrasa.

Un salariu gras, confidential

In aceasta combinatie, categoric dezavantajoasa pentru statul roman, apare Remus Nicolae Gafita, actualul director general al Aeroportului Baneasa. Acesta este administrator si membru in Consiliul de Administratie al capusei GRIVCORELF, care se ingrasa pe spinarea aeroportului national. Contactat telefonic, directorul Gafita s-a explicat: "Am preluat functia de la fostul director, Parscoveanu. Asa era normal. Secretarul de stat Francu stie de aceasta situatie". Intrebat ce salariu ia de la firmele lui Voiculescu, Gafita a scaldat-o: "Primesc o remuneratie dar... v-am spus ca stie domnu' Francu". Tot Gafita a recunoscut ca afacerea este paguboasa pentru aeroport. Din surse avizate, am aflat ca ministrului Traian Basescu i s-a ascuns pana acum acest comportament neloial, anticoncurential al lui Nicolae Gafita. Se ridica urmatoarele intrebari, de la care asteptam un raspuns de la ministrul Transporturilor, deoarece mafia de la Baneasa aplica legea tacerii:

- cu cat e platit Gafita sa faca jocurile imperiului GRIVCO; are salariu mai mare decat cel de la Aeroport?

- cat de compatibil este statutul de manager al aeroportului cu cel de slujbas al capusei lui Voiculescu?

- salariul dat lui Gafita de GRIVCORELF il face pe acesta sa puna mai presus interesele lui Dan Voiculescu si nu ale aeroportului pe care-l conduce?

- cine a permis firmei GRIFCORELF sa ocupe 2000 de metri patrati in incinta Aeroportului Baneasa si daca exista intr-adevar vreun contract de inchiriere?

- cu cat diminueaza capusa GRIFCORELF profiturile aeroportului obtinute din exploatarea alimentatoarelor de combustibil?

- de ce stie secretarul de stat Francu si ministrul Basescu nu?

Iata intrebarile la care asteptam un grabnic raspuns.

(va urma)

Razvan SAVALIUC

Petre NITEANU

A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 S-a stins George Borcescu (50 afisari)
 Seful Aeroportului Baneasa este in solda lui Dan Voiculescu (32 afisari)
 Teroarea iacobina (29 afisari)
 Nereguli electorale (15 afisari)
 Flasificatorul de acte de pe Internet a fost identificat (15 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2000 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00383 sec.