O luam de la capat cu invatamantul obligatoriu, ba de 9 ba de 10 ani. Nu se infiinteaza si treapta a I-a sau a II-a? Elevii de la tara abia termina 4 clase, abia stiu sa citeasca, ca sa sape si sa mearga prin noroaiele de pe ulite nu le trebuie scoala. E buna o lege a invatamantului, dar nu se vede nimic in a educa copilul in asa fel incat sa-si descopere aptitudinile si sa fie incurajat de scoala sa si le dezvolte. Nu vorbesc de invatamantul special, in scoli de muzica sau arta plastica, ci de scolile obisnuite, unde copiii sunt obligati sa memoreze datele predate, fara sa poata sa se manifeste potrivit personalitatii sale. Toti copiii sunt o apa si un pamant, iar cand termina un ciclu de studiu, mai ales liceul, nu sunt in stare sa aleaga o directie, pentru ca nimeni nu s-a ocupat de ei sa-i indrume sau sa-i ajute sa se descopere.
Oare legea invatamantului cuprinde si date referitoare la continutul programelor scolare, acum atat de incarcate cu notiuni inutile, care nu vor fi folosite niciodata in viata, dar fara de care nu poti absolvi? |