Ziua Logo
  21:35, luni, 22 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Editorial

2009-10-17
Davidescu vasile din Bucuresti (...@k.ro, IP: 81.196.18...)
2009-10-16 21:39
CE TREBUE SA STIE NEATZA DESPRE SARCINA PREZIDENTIALA DE MEDIERE.

CE TREBUE SA STIE NEATZA DESPRE SARCINA PREZIDENTIALA DE MEDIERE.
Intre prerogativele prezidentiale stabilite prin Constitutia Romaniei la art. 80 alin.(2) sunt cele care prevad ca acesta -vegheaza la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor publice. In acest scop, Presedintele exercita functia de mediere intre puterile statului, precum si intre stat si societate-.
Aceasta este o forma speciala de aplicare a principiului separatiei puterilor in stat, conditionata de necesitatea existentei unui arbitru sau mediator, care sa indeplineasca atributia de aparare a interesului public al statului, reprezentat prin puterile si institutiile sale, precum si a intereselor private colective ale celor care compun aceste puteri si institutii, precum si ale cetatenilor si altor persoane juridice.
Medierea exercitata de presedinte pastreaza caracteristicile specifice obligatorii ale acestei forme alternative de solutionare a disputelor pe cale nejudiciara, cu unele particularitati pe care le vom explicita in continuare, pentru evitarea confuziilor.
Obiectul medierii pe care o poate exercita presedintele poate fi constituit de:
• divergente intre puterile statului – legislativa, executiva si judecatoreasca;
• dispute intre autoritati, institutii autonome sau subordonate acestor puteri;
• conflicte intre puterile, autoritatile sau institutiile statului si societatea reprezentata de cetateni, categorii sociale, profesii, entitati etnice, religioase, alte persoane juridice.
• conflicte intre partide politice, profesii, categorii/grupuri sociale, etnice, religioase.
Presedintele nu se ocupa de conflicte intre persoane fizice, intre acestea si persoane juridice in domeniul comercial, prestarea unor servicii, intre persoane juridice.
La rezolvarea conflictelor prezentate mai sus, presedintele poate sa participe din initiativa personala, la solicitarea partilor implicate sau in baza unui mandat.
Caracterul de utilitate publica al institutiei medierii este cel mai pregnant reliefat in cazul presedintelui, pentru ca interesele aparate nu sunt de natura privata a unor persoane fizice si juridice, ci interesele individuale ale tuturor cetatenilor sau cel putin cele colective ale unei parti semnificative din randul acestora.
Medierea de catre presedinte se bazeaza pe increderea pe care partile o acorda acestuia in calitate de mediator, ca garant al apararii constitutiei, ordinii de drept, functionarii normale a puterilor statului, autoritatilor si institutiilor, drepturilor omului.
In acelasi timp presedintele trebuie sa convinga ca este o persoana apta sa faciliteze negocierile dintre partile aflate in divergente sau conflicte, ca poate prin prerogativele si personalitatea sa sa le sprijine in solutionarea conflictului, in vederea obtinerii unei solutii reciproc convenabile, dar cu mai multa strictete in respectarea legalitatii.
Si la acest nivel, medierea se bazeaza pe cooperarea partilor si utilizarea, de catre mediator, a unor metode si tehnici specifice, bazate pe comunicare si negociere, dar care sa serveasca atat intereselor legitime si obiectivelor urmarite de partile aflate in conflict, cat si interesului public.
Pentru ca presedintele sa exercite cu adevarat o mediere, in intelegerea universala a termenului conform literaturii de specialitate si a practicii din Europa si din intreaga lume, este necesara indeplinirea ireprosabila a principiilor si obligatiilor definitorii:
• sa pastreze neutralitatea (independenta) fata de parti, adica sa nu fie atasat de una din acestea din nici un punct de vedere care ar afecta credibilitatea sa. In acest sens este si reglementarea stabilita la art. 84 Incompatibilitati din Constitutia Romaniei, care stabileste imperativ ca “In timpul mandatului, Presedintele Romaniei nu poate fi membru al unui partid si nu poate indeplini nici o alta functie publica sau privata.”
• sa exercite calitatea de mediator cu impartialitate, adica sa nu urmareasca prin medierea conflictului intre parti vreun interes personal, intelegandu-se aici ca nici pentru familia sa, persoanele apropiate, grupurile sau partidele care l-au sustinut;
• sa asigure respectarea libertatii, demnitatii si atributiilor constitutionale si legale ale partilor sau reprezentantilor acestora;
• sa pastreze confidentialitatea informatiilor primite de la partile angajate in mediere, cu exceptia asupra carora partile au convenit ca este necesara publicarea, fiind de interes public, ori legea obliga la aceasta din acest motiv.
• sa ajute partile sa discute deschis problemele si sa-si identifice solutii durabile de rezolvare a divergentelor sau conflictelor, urmarind in acelasi timp prevenirea unor conflicte cu legea sau alte puteri, autoritati, institutii, categorii sau grupuri sociale;
• sa nu decida el cu privire la cine are dreptate, sa nu judece ce s-a intamplat si sa nu caute vinovati.
In acest context, spre deosebire de finalitatea celorlalte atributii prezidentiale la care constitutia, legislatia si practica interna si externa a stabilit putere de decizie, pentru prerogativa stabilita prin art. 80 alin.(2) din Constitutia Romaniei, trebuie respectat cadrul general valabil pentru mediere in literatura de specialitate si practica internationala, altfel aceasta forma de solutionare a conflictelor folosita de presedinte nu mai poate fi denumita mediere, lipsindu-i principiile si obligatiile esentiale consacrate.
Abordarea corecta, completa si permanenta a acestor principii si obligatii de catre presedintele – mediator constitutional, in exercitarea functiei de mediere a divergentelor si conflictelor intre puterile statului, precum si intre stat si societate, poate asigura caracterul durabil, legal, preventiv, acceptat, al actiunii de mediere a presedintelui tarii.
Rezulta clar,ca in atributiile de mediere intra si formarea guvernului in care Presedintele desemneaza un candidat iar parlamentul decide.
Pe aceasta baza presedintele va numi apoi noul guvern

cosor ion din SUA (...@msn.com, IP: 98.246.119...)
2009-10-16 21:53
Re: CE TREBUE SA STIE NEATZA DESPRE SARCINA PREZIDENTIALA DE MEDIERE.

La 2009-10-16 21:39:13, Davidescu vasile a scris:

> CE TREBUE SA STIE NEATZA DESPRE SARCINA PREZIDENTIALA DE MEDIERE.
> Intre prerogativele prezidentiale stabilite prin Constitutia Romaniei
> la art. 80 alin.(2) sunt cele care prevad ca acesta -vegheaza la
> respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor
> publice. In acest scop, Presedintele exercita functia de mediere
> intre puterile statului, precum si intre stat si societate-.
> Aceasta este o forma speciala de aplicare a principiului separatiei
> puterilor in stat, conditionata de necesitatea existentei unui
> arbitru sau mediator, care sa indeplineasca atributia de aparare a
> interesului public al statului, reprezentat prin puterile si
> institutiile sale, precum si a intereselor private colective ale
> celor care compun aceste puteri si institutii, precum si ale
> cetatenilor si altor persoane juridice.
> Medierea exercitata de presedinte pastreaza caracteristicile specifice
> obligatorii ale acestei forme alternative de solutionare a disputelor
> pe cale nejudiciara, cu unele particularitati pe care le vom
> explicita in continuare, pentru evitarea confuziilor.
> Obiectul medierii pe care o poate exercita presedintele poate fi
> constituit de:
> • divergente intre puterile statului – legislativa,
> executiva si judecatoreasca;
> • dispute intre autoritati, institutii autonome sau subordonate
> acestor puteri;
> • conflicte intre puterile, autoritatile sau institutiile
> statului si societatea reprezentata de cetateni, categorii sociale,
> profesii, entitati etnice, religioase, alte persoane juridice.
> • conflicte intre partide politice, profesii, categorii/grupuri
> sociale, etnice, religioase.
> Presedintele nu se ocupa de conflicte intre persoane fizice, intre
> acestea si persoane juridice in domeniul comercial, prestarea unor
> servicii, intre persoane juridice.
> La rezolvarea conflictelor prezentate mai sus, presedintele poate sa
> participe din initiativa personala, la solicitarea partilor implicate
> sau in baza unui mandat.
> Caracterul de utilitate publica al institutiei medierii este cel mai
> pregnant reliefat in cazul presedintelui, pentru ca interesele
> aparate nu sunt de natura privata a unor persoane fizice si juridice,
> ci interesele individuale ale tuturor cetatenilor sau cel putin cele
> colective ale unei parti semnificative din randul acestora.
> Medierea de catre presedinte se bazeaza pe increderea pe care partile
> o acorda acestuia in calitate de mediator, ca garant al apararii
> constitutiei, ordinii de drept, functionarii normale a puterilor
> statului, autoritatilor si institutiilor, drepturilor omului.
> In acelasi timp presedintele trebuie sa convinga ca este o persoana
> apta sa faciliteze negocierile dintre partile aflate in divergente
> sau conflicte, ca poate prin prerogativele si personalitatea sa sa le
> sprijine in solutionarea conflictului, in vederea obtinerii unei
> solutii reciproc convenabile, dar cu mai multa strictete in
> respectarea legalitatii.
> Si la acest nivel, medierea se bazeaza pe cooperarea partilor si
> utilizarea, de catre mediator, a unor metode si tehnici specifice,
> bazate pe comunicare si negociere, dar care sa serveasca atat
> intereselor legitime si obiectivelor urmarite de partile aflate in
> conflict, cat si interesului public.
> Pentru ca presedintele sa exercite cu adevarat o mediere, in
> intelegerea universala a termenului conform literaturii de
> specialitate si a practicii din Europa si din intreaga lume, este
> necesara indeplinirea ireprosabila a principiilor si obligatiilor
> definitorii:
> • sa pastreze neutralitatea (independenta) fata de parti, adica
> sa nu fie atasat de una din acestea din nici un punct de vedere care
> ar afecta credibilitatea sa. In acest sens este si reglementarea
> stabilita la art. 84 Incompatibilitati din Constitutia Romaniei, care
> stabileste imperativ ca “In timpul mandatului, Presedintele
> Romaniei nu poate fi membru al unui partid si nu poate indeplini nici
> o alta functie publica sau privata.”
> • sa exercite calitatea de mediator cu impartialitate, adica sa
> nu urmareasca prin medierea conflictului intre parti vreun interes
> personal, intelegandu-se aici ca nici pentru familia sa, persoanele
> apropiate, grupurile sau partidele care l-au sustinut;
> • sa asigure respectarea libertatii, demnitatii si atributiilor
> constitutionale si legale ale partilor sau reprezentantilor
> acestora;
> • sa pastreze confidentialitatea informatiilor primite de la
> partile angajate in mediere, cu exceptia asupra carora partile au
> convenit ca este necesara publicarea, fiind de interes public, ori
> legea obliga la aceasta din acest motiv.
> • sa ajute partile sa discute deschis problemele si sa-si
> identifice solutii durabile de rezolvare a divergentelor sau
> conflictelor, urmarind in acelasi timp prevenirea unor conflicte cu
> legea sau alte puteri, autoritati, institutii, categorii sau grupuri
> sociale;
> • sa nu decida el cu privire la cine are dreptate, sa nu judece
> ce s-a intamplat si sa nu caute vinovati.
> In acest context, spre deosebire de finalitatea celorlalte atributii
> prezidentiale la care constitutia, legislatia si practica interna si
> externa a stabilit putere de decizie, pentru prerogativa stabilita
> prin art. 80 alin.(2) din Constitutia Romaniei, trebuie respectat
> cadrul general valabil pentru mediere in literatura de specialitate
> si practica internationala, altfel aceasta forma de solutionare a
> conflictelor folosita de presedinte nu mai poate fi denumita mediere,
> lipsindu-i principiile si obligatiile esentiale consacrate.
> Abordarea corecta, completa si permanenta a acestor principii si
> obligatii de catre presedintele – mediator constitutional, in
> exercitarea functiei de mediere a divergentelor si conflictelor intre
> puterile statului, precum si intre stat si societate, poate asigura
> caracterul durabil, legal, preventiv, acceptat, al actiunii de
> mediere a presedintelui tarii.
> Rezulta clar,ca in atributiile de mediere intra si formarea guvernului
> in care Presedintele desemneaza un candidat iar parlamentul decide.
> Pe aceasta baza presedintele va numi apoi noul guvern
>
>
acest articol ar trebui scris de SRS intr-un editorial,poate isi revine si de alde geoala si floarea, crin salbatec,in rest sunt nea tagarta,sau tresti batute de vant

spaiu' (...@k.ro, IP: 89.121.202...)
2009-10-17 08:30
Re: CE TREBUE SA STIE NEATZA DESPRE SARCINA PREZIDENTIALA DE MEDIERE.

Cosoare, decazi, tata! Acu il pupi in fund pe Davidescu?

Hokusai san din Kyoto (...@gmail.com, IP: 188.24.213...)
2009-10-17 09:05
Stimate Comunistule, chiar nu ti-e rusine sa puti non stop, a comunism, pe Internet???????

La 2009-10-16 21:39:13, Davidescu vasile a scris:

> CE TREBUE SA STIE NEATZA DESPRE SARCINA PREZIDENTIALA DE MEDIERE.
.

Davidescu vasile din Bucuresti (...@k.ro, IP: 81.196.18...)
2009-10-17 09:46
Re: Camarade fascist-antisemit Hocuscomunistii si securistii,acuma PNL sunt vei care va sunt alaturi

La 2009-10-17 09:05:41, Hokusai san a scris:

Ca fascist si antisemit,camarade,tu cauti comunisti si securisti aceia care te-au protejat pe tine si ai tai in anii comunismului.Dupa formula,camarade nu fi trist,garda merge inainte sub regimul comunist,care va este cunoscut.

Acuma cauti azil,ca toti de teaqa ta la PNL.

Ni sa-ti mearga!

> La 2009-10-16 21:39:13, Davidescu vasile a scris:
>
> > CE TREBUE SA STIE NEATZA DESPRE SARCINA PREZIDENTIALA DE MEDIERE.
> .
>

Davidescu vasile din Bucuresti (...@k.ro, IP: 81.196.18...)
2009-10-17 09:49
Camarade fascist-antisemit Hocus,comunistii si securistii,acuma PNL sunt cei care va sunt alaturi

La 2009-10-17 09:46:12, Davidescu vasile a scris:

> La 2009-10-17 09:05:41, Hokusai san a scris:
>
> Ca fascist si antisemit,camarade,tu cauti comunisti si securisti aceia
> care te-au protejat pe tine si ai tai in anii comunismului.Dupa
> formula,camarade nu fi trist,garda merge inainte sub regimul
> comunist,care va este cunoscut.
>
> Acuma cauti azil,ca toti de teapa ta ,la PNL.
>
> N-o sa-ti mearga!
>
> > La 2009-10-16 21:39:13, Davidescu vasile a scris:
> >
> > > CE TREBUE SA STIE NEATZA DESPRE SARCINA PREZIDENTIALA DE MEDIERE.
> > .
> >
>
>

Hokusai san din Kyoto (...@gmail.com, IP: 188.24.209...)
2009-10-17 15:57
Stimate Comunistule, chiar nu ti-e rusine sa puti non stop, a comunism, pe Internet???????

La 2009-10-17 09:46:12, Davidescu vasile a scris:

> La 2009-10-17 09:05:41, Hokusai san a scris:
>
> Ca fascist si antisemit,camarade,tu cauti comunisti si securisti aceia
> care te-au protejat pe tine si ai tai in anii comunismului.Dupa
> formula,camarade nu fi trist,garda merge inainte sub regimul
> comunist,care va este cunoscut.
>
> Acuma cauti azil,ca toti de teaqa ta la PNL.
>
> Ni sa-ti mearga!
>
> > La 2009-10-16 21:39:13, Davidescu vasile a scris:
> >
> > > CE TREBUE SA STIE NEATZA DESPRE SARCINA PREZIDENTIALA DE MEDIERE.
> > .
> >
>
>

Hokusai san din Kyoto (...@gmail.com, IP: 188.24.209...)
2009-10-17 15:58
Stimate Comunistule, chiar nu ti-e rusine sa puti non stop, a comunism, pe Internet???????

La 2009-10-17 09:49:02, Davidescu vasile a scris:

> La 2009-10-17 09:46:12, Davidescu vasile a scris:
>
> > La 2009-10-17 09:05:41, Hokusai san a scris:
> >
> > Ca fascist si antisemit,camarade,tu cauti comunisti si securisti aceia
> > care te-au protejat pe tine si ai tai in anii comunismului.Dupa
> > formula,camarade nu fi trist,garda merge inainte sub regimul


     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00772 sec.