Ziua Logo
  02:17, duminica, 7 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Eveniment

2009-03-21
MDNIC (...@yahoo.com, IP: 166.82.117...)
2009-03-21 19:03
Inca o masurane-gandita

In numele unei intentii bune (eliminarea relatiei potential corupte dintre elev si profesorul sau), inca o masura ne-gandita. Libertatea de a ma pregati suplimentar exista in toate tarile civilizate. Un copil poate avea nevoie de pregatire suplimentara in cel putin 2 situatii: deficitul intelectual (din diverse cauze) pentru care scoala nu ofera o structura de invatamant adecvata, si 2, cazul elevilor supradotati pentru care scoala nu ofera suficiente stimulente.
Masura ministrului este ne-gandita (desi impotriva unui fenomen de coruptie real), si nedreapta pentru aceste categorii de copii, pentru care scoala (din diverse motive) nu poate oferi un cadru satisfacator. Aceasta masura ar fi trbuit insotita de altele (organizarea de clase speciale) sau de alte posibilitati ca elevii "la extreme" sa fie inclusi intr-un sistem adecvat.
Ca de obicei, politicienii romani dovedesc ca nu stiu sa ia masuri de compromis, care ar fi ajutat populatia vizata.
O masura posibila ar fi fost ca sa pot lua meditatii cu profesori care nu apartin de scoala mea, asa incat sa nu existe presiune din partea profesorilor mei.
Dar lucrul asta se poate vedea, probabil, doar de departe, din locurile unde am invatat ca masurile extreme nu ajuta nimanui...

M_D_L (...@email.ro, IP: 193.231.40...)
2009-03-21 19:48
Re: Inca o masurane-gandita

La 2009-03-21 19:03:54, MDNIC a scris:

> In numele unei intentii bune (eliminarea relatiei potential corupte
> dintre elev si profesorul sau), inca o masura ne-gandita. Libertatea
> de a ma pregati suplimentar exista in toate tarile civilizate. Un
> copil poate avea nevoie de pregatire suplimentara in cel putin 2
> situatii: deficitul intelectual (din diverse cauze) pentru care
> scoala nu ofera o structura de invatamant adecvata, si 2, cazul
> elevilor supradotati pentru care scoala nu ofera suficiente
> stimulente.
> Masura ministrului este ne-gandita (desi impotriva unui fenomen
> de coruptie real), si nedreapta pentru aceste categorii de copii,
> pentru care scoala (din diverse motive) nu poate oferi un cadru
> satisfacator. Aceasta masura ar fi trbuit insotita de altele
> (organizarea de clase speciale) sau de alte posibilitati ca elevii
> "la extreme" sa fie inclusi intr-un sistem adecvat.
> Ca de obicei, politicienii romani dovedesc ca nu stiu sa ia
> masuri de compromis, care ar fi ajutat populatia vizata.
> O masura posibila ar fi fost ca sa pot lua meditatii cu
> profesori care nu apartin de scoala mea, asa incat sa nu existe
> presiune din partea profesorilor mei.
> Dar lucrul asta se poate vedea, probabil, doar de departe, din
> locurile unde am invatat ca masurile extreme nu ajuta nimanui...
>

Domnule (sau doamna) MDNIC, problema cu aceste meditatii s-a agravat de cand se intra la liceu fara examen, pe baza mediei din timpul gimnaziului. Aproape toti parintii isi dau copiii la meditatie chiar la profesorii de la clasa, ca sa le dea numai note de 10 si sa le creasca sansele de a intra la un liceu mai bun. Chestia cu pregatirea (handicapati sau supradotatii) este "un efect de ordinul al doilea".
Daca va duceti la un gimnaziu mai rasarit (un colegiu), veti vedea ca nu mai poti sa mergi pe alei din cauza masinilor bloncoase (din import - in general nemtesti) ale cadrelor didactice, luate cu bani de la meditatii. De exemplu, aproape toti colegii de clasa ai fiului meu se mediteaza la matematica si la limba romana (unii si la limbile straine). O ora de medittie costa 20 RON.
Este mai rentabil sa fii profesor la gimnaziu, decat un amarat de lector sau conferentiar universitar (profii au salarii mult mai mari).
Nici la facultate nu se dau examene de admitere (cu unele exceptii, la facultatile serioase, din capitala sau din alte centre universitare cu traditie) si se intra pe baza mediei de la bacalaureat si din timpul liceului.

MDNIC (...@yahoo.com, IP: 166.82.117...)
2009-03-21 19:51
Re: Domnului (Doamnei) M_D_L

Sunt perfetct de acord cu dumneavoastra. Eu vreau sa spun ca exista solutii care sa nu afecteze pe acei copii care au reala nevoie de meditatii (aceia ori prea destepti - care au nevoie de mai mult decat le poate oferi scoala, si cei de la coada care au nevoie reala de ajutor suplimentar).



La 2009-03-21 19:03:54, MDNIC a scris:

> In numele unei intentii bune (eliminarea relatiei potential corupte
> dintre elev si profesorul sau), inca o masura ne-gandita. Libertatea
> de a ma pregati suplimentar exista in toate tarile civilizate. Un
> copil poate avea nevoie de pregatire suplimentara in cel putin 2
> situatii: deficitul intelectual (din diverse cauze) pentru care
> scoala nu ofera o structura de invatamant adecvata, si 2, cazul
> elevilor supradotati pentru care scoala nu ofera suficiente
> stimulente.
> Masura ministrului este ne-gandita (desi impotriva unui fenomen
> de coruptie real), si nedreapta pentru aceste categorii de copii,
> pentru care scoala (din diverse motive) nu poate oferi un cadru
> satisfacator. Aceasta masura ar fi trbuit insotita de altele
> (organizarea de clase speciale) sau de alte posibilitati ca elevii
> "la extreme" sa fie inclusi intr-un sistem adecvat.
> Ca de obicei, politicienii romani dovedesc ca nu stiu sa ia
> masuri de compromis, care ar fi ajutat populatia vizata.
> O masura posibila ar fi fost ca sa pot lua meditatii cu
> profesori care nu apartin de scoala mea, asa incat sa nu existe
> presiune din partea profesorilor mei.
> Dar lucrul asta se poate vedea, probabil, doar de departe, din
> locurile unde am invatat ca masurile extreme nu ajuta nimanui...
>


« Rezultatele cautarii

     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00813 sec.