Ziua Logo
  15:21, duminica, 7 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Social

2008-07-29

Comentarii: 21, forum INCHIS

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

geek-a-contra
2008-07-29 19:21:34

"Cele mai mici salarii..... pentru un inginer roman este de 2.400 de euro, net..."

ori cetateanul de la "ACORD" bate cimpii ori stimabilul ziarist A.E.G. a pus de la sine putere un "net"....

M_D_L
2008-07-29 20:02:25

Care ingineri ?

Cei scosi pe banda dupa '90 de universitatile romanesti sunt analfabeti cu diploma (cu unele exceptii). Nu stiu nici teorie, iar la practica sunt bustean pentru ca nu fac practica in timpul facultatii si nici n-au apucat sa lucreze in fabrica. Nici cei pregatiti inainte de '90 nu faceau practica serioasa, dar macar intrau la facultate dupa un examen serios (se facea selectie, nu ca acum cand iau diploma de inginer toti retardatii) si invatau cat de cat teoria. Experienta practica o capatau la locul de munca, in timpul stagiaturii.
Cred ca cea mai serioasa pregatire la Politehnica s-a facut in anii '60 - '70.
Dupa ca s-a bagat coana Leana (impuscata) sa conduca ea invatamantul, s-a ales praful si de licee si de facultati. Dar chiar si pe timpul ala se facea carte de mii de ori mai serios decat acum.

Am auzit ca americanii de la Ford angajeaza la fabrica din Craiova numai ingineri si muncitori mai batrani, formati profesional inainte de "revolutie". Asta da de gandit, pentru ca diplomele eliberate dupa '90 nu prezinta nici o garantie, deci s-ar parea ca vor fi anulate (in sensul ca nu se va tine seama de ele).

Eufrosin
2008-07-29 21:22:54

Iar in Romania, 2,000e/luna

Deci, de ce sa mai plecam aiurea ?

iskra
2008-07-29 22:34:55

Re: Care ingineri ?

D-le m_d_l bati cu tot respectul bati campii .. fara gratie...si jignesti aiurea oamenii, la comun. Nu stiu ce frustrari te framanta dar de exp. eu personal sunt absolvent dupa '90, si ca o nulitate ce sunt, la ora asta lucrez in cadrul programului Airbus A380, mai sunt destui romani doar in cadrul acestui program, multi absolventi dupa '90. Evident si avionul ala e un gunoi, nu se compara cu Iliusinul de la Taromul anilor '70. Nu mai spun de cunostinte ingineri in industria auto sau IT.

Dan Petre
2008-07-29 23:08:50

Re: Iar in Romania, 2,000e/luna

La 2008-07-29 21:22:54, Eufrosin a scris:

> Deci, de ce sa mai plecam aiurea ?
>
cistigi 2000 euro pe luna lucrind ca inginer?

Liviu2002j
2008-07-29 23:45:08

Re: Care ingineri ?

La 2008-07-29 22:34:55, iskra a scris:

> D-le m_d_l bati cu tot respectul bati campii .. fara gratie...si
> jignesti aiurea oamenii, la comun. Nu stiu ce frustrari te framanta
> dar de exp. eu personal sunt absolvent dupa '90, si ca o nulitate ce
> sunt, la ora asta lucrez in cadrul programului Airbus A380, mai sunt
> destui romani doar in cadrul acestui program, multi absolventi dupa
> '90. Evident si avionul ala e un gunoi, nu se compara cu Iliusinul de
> la Taromul anilor '70. Nu mai spun de cunostinte ingineri in
> industria auto sau IT.
>
D-le "iskra" nu te ambala asa ... Daca esti absolvent dupa 90 pana in 1994 inclusiv atunci se cheama ca ai intrat la facultate "pe bune" si ca ai prins din inertia sistemului. D-nul "M_D_L" se refera cu precadere la absolventii scosi pe banda rulanta de la sfarsitul anilor 90 cand lucrurile au inceput sa o ia razna serios. Apoi dansul a scris in paranteza "cu unele exceptii" ... Eu as fi scris: cu extrem de putine exceptii !!! Iar facultatilor de inginerie din ziua de astazi le-as spune cu extrem de mare indulgenta "scoli de maistri" ! Nu de alta dar un maistru de pe vremuri era oricum mai bun decat o duzina de ingineri tineri ... Stagiatura avea rolul ei. Si pe vremea impuscatului ieseau destul de multi ingineri care invatau meserie de la maistri sau chiar de la muncitorii calificati ... In cele scrise de d-nul M_D_L este mult adevar, chiar daca jigneste si pe unii care nu ar merita !

Liviu2002j
2008-07-29 23:46:00

Poate lei noi ...

Sau poate pe ... Luna !!!

M_D_L
2008-07-30 00:08:29

Re: iskra

La 2008-07-29 22:34:55, iskra a scris:

> D-le m_d_l bati cu tot respectul bati campii .. fara gratie...si
> jignesti aiurea oamenii, la comun. Nu stiu ce frustrari te framanta
> dar de exp. eu personal sunt absolvent dupa '90, si ca o nulitate ce
> sunt, la ora asta lucrez in cadrul programului Airbus A380, mai sunt
> destui romani doar in cadrul acestui program, multi absolventi dupa
> '90. Evident si avionul ala e un gunoi, nu se compara cu Iliusinul de
> la Taromul anilor '70. Nu mai spun de cunostinte ingineri in
> industria auto sau IT.
>

Presupun ca ati vazut ca am precizat "cu unele exceptii", asa ca nu este cazul sa va inflamati. Cunosc destul de bine calitatea inginerilor nostri, pentru ca am lucrat si intr-o uzina si majoritatea colegilor de liceu sunt ingineri (posesori de diploma). Pot sa spun ca cei mai multi sunt niste tarani ambitiosi (la propriu), care s-au fortat sa invete la matematica si fizica, ca sa intre la facultate. Asa era inainte de '89, pentru ca la locul de munca se mergea pe uniformizare si pe langa cativa care erau foarte buni, o duceau binisor si habarnistii. Daca erau ingineri adevarati, pasionati de tehnica si cu tot felul de inventii si proiecte in cap, n-ar fi acceptat asa de usor sa li se inchida fabricile.
In privinta calitatii inginerilor scosi acum, dati-mi voie sa spun ca lucrurile stau de zeci de ori mai rau decat pe vremea impuscatului. Lucrez la o facultate si stiu exact care este nivelul de pregatire. Situatia s-a degradat groaznic de aproximativ zece ani, de cand se intra la facultati fara examen de admitere. Am discutat cu profesorii de la informatica si mi-au spus ca ei au 2 (doi) studenti foarte buni (dintr-o suta) si inca cativa care sunt isteti dar nu invata, pentru ca au alte preocupari. La politehnica procentul de studenti seriosi este cam de 5%. Sotia mea a absolvit electromecanica (roboti industriali) in anul 1994 si mi-a spus ca in anul ei erau 5 (cinci) studenti foarte buni (cat de cat pasionati de ce se studia acolo), mai erau 20 de tocilari (taranoi ambitiosi care pedalau puternic, dar nu le aceau cu tehnica) si restul (180) erau pamant de flori (cerseau cinci-ul ca sa treaca anul si sa nu zbiere parintii la ei).
Nu stiu cine sunteti si cat de pregatit sunteti, dar in orasul in care ma aflu eu asta este nivelul. In plus va referiti la minoritatea care este mai pregatita si lucreaza in Occident, in timp ce eu discut despre cei 80% care nu sunt buni de nimic. Poate ca la Bucuresti se face carte mai serios.

Liviu2002j
2008-07-30 00:34:51

Re: iskra

La 2008-07-30 00:08:29, M_D_L a scris:

> Presupun ca ati vazut ca am precizat "cu unele exceptii", asa ca nu
> este cazul sa va inflamati. Cunosc destul de bine calitatea
> inginerilor nostri, pentru ca am lucrat si intr-o uzina si majoritatea
> colegilor de liceu sunt ingineri (posesori de diploma). Pot sa spun ca
> cei mai multi sunt niste tarani ambitiosi (la propriu), care s-au
> fortat sa invete la matematica si fizica, ca sa intre la facultate.

D-le M_D_L, ati mai facut candva niste afirmatii aiurea si de abia de acum incolo incepeti sa jigniti ... Tarani suntem cu totii pana la urma ! Ba s-ar putea spune ca mergand in Provincie d-tra sunteti chiar mai aproape de acest termen !!!

> Asa era inainte de '89, pentru ca la locul de munca se mergea pe
> uniformizare si pe langa cativa care erau foarte buni, o duceau
> binisor si habarnistii. Daca erau ingineri adevarati, pasionati de
> tehnica si cu tot felul de inventii si proiecte in cap, n-ar fi
> acceptat asa de usor sa li se inchida fabricile.

Nu inginerii ar fi putut sa faca ceva ci muncitorii care erau in numar mult mai mare ... Apoi nu profesionalismul lor sau inventiile si proiectele pe care le gandeau tineau fabrica la care lucrau ci produsele si piata pe care le desfaceau. Dar cele mai "importante" au fost pana la urma intoxicarea si smecheria !!!

> In privinta calitatii inginerilor scosi acum, dati-mi voie sa spun ca
> lucrurile stau de zeci de ori mai rau decat pe vremea impuscatului.
> Lucrez la o facultate si stiu exact care este nivelul de pregatire.
> Situatia s-a degradat groaznic de aproximativ zece ani, de cand se
> intra la facultati fara examen de admitere. Am discutat cu profesorii
> de la informatica si mi-au spus ca ei au 2 (doi) studenti foarte buni
> (dintr-o suta) si inca cativa care sunt isteti dar nu invata, pentru
> ca au alte preocupari. La politehnica procentul de studenti seriosi
> este cam de 5%. Sotia mea a absolvit electromecanica (roboti
> industriali) in anul 1994 si mi-a spus ca in anul ei erau 5 (cinci)
> studenti foarte buni (cat de cat pasionati de ce se studia acolo), mai
> erau 20 de tocilari (taranoi ambitiosi care pedalau puternic, dar nu
> le aceau cu tehnica) si restul (180) erau pamant de flori (cerseau
> cinci-ul ca sa treaca anul si sa nu zbiere parintii la ei).

Daca inca din 1994 s-au pregatit 205 (doua sute cinci !) specialisti in robotica industriala inseamna ca este clar de ce a falimentat sistemul ... In alta ordine de idei cred ca procentul de 2-5 la suta avansat de d-tra este real cu observatia ca acesta ar trebui sa fie si procentul de promovabilitate !!!

> Nu stiu cine sunteti si cat de pregatit sunteti, dar in orasul in care
> ma aflu eu asta este nivelul. In plus va referiti la minoritatea care
> este mai pregatita si lucreaza in Occident, in timp ce eu discut
> despre cei 80% care nu sunt buni de nimic. Poate ca la Bucuresti se
> face carte mai serios.
>
Iar noi credem ca la Craiova se face carte mai serios !!!

M_D_L
2008-07-30 01:42:46

Re: Liviu2002j

Domnule Liviu,
Este adevarat ca exprimarea mea este dura, dar asta este realitatea. Cand spun "taranoi", ma refer in primul rand la cei cu preocuparile si mentalitatea smecherilor de la sate, chiar daca persoanele respective locuiesc de ceva timp in mediul urban. De exemplu, 75% dintre colegii mei de liceu (industrial - electrotehnica) erau de la tara si locuiau la caminul liceului. Eu am frecventat inca din timpul gimnaziului (la liceul N. Balcescu - Colegiul Carol de azi) tot felul de cercuri tehnice (automatica si cibernetica, aeromodelism, electronica) si ma duceam saptamanal la radioclub, unde intalneam oameni pregatiti (ingineri, profesori, medici, ofiteri din armata, chiar si securisti - din aia mai cizelati). La radioclub citeam reviste de electronica americane (Popular Electronics, QST, '73) si din tarile "fratesti" (Amatreske Radio, Radioektronik, etc), ascultam ce discutau "batranii" (multe bancuri cu Ceausecu), asta cand nu se inchideau acolo si treceau in "emisie", adica jucau toata noaptea bridge.
La gimnaziu am fost intr-o clasa de elita (la A), desi provin dintr-o familie cu posibilitati modeste (parintii de la tara), si aveam colegi numai vip-uri (copii de directori, medici, economisti). Unii aveau preocupari intelectuale (citeau mult, invatau limbi straine, cantau la pian, etc), dar nu erau pasionati de tehnica. Am fost prieten cu unii mai mari decat mine, pentru ca aveam preocupari comune (cu fiul fostului rector - pasionat de electronica, cu altul care era tare la aeromodelism - acum este inginer in domeniul aeronauticii - il chema Levcenko si avea un unchi care era si el foarte bun la constructia de aeromodele).
In schimb la liceu eram ca la tara. Colegii mei nu discutau decat despre fotbal si nu se simteau atrasi de materiile predate. Unii invatau foarte bine, doar pentru ca erau ambitiosi si isi doreau sa ajunga bine in viata, nu pentru ca ar fi avut tangenta cu tehnica. De asta nici nu am auzit ca vreunul sa fi inventat ceva. Eram singurul din clasa care construise diverse montaje electronice.
Dupa "revolutie" m-am intalnit cu un fost coleg de liceu (unul dintre tocilarii clasei), care lucra la un institut de cercetare. Am fost surprins sa constat cat de mult evoluase sub aspectul cunostintelor din domeniul electronicii, pentru ca in timpul liceului nici nu auzise de tranzistor. Fiind un "pedalist" si fiind obligat la locul de munca sa proiecteze diverse circuite, ajunsese sa stie aproape la fel de bine ca mine. Proiecta montaje complicate, cu zeci de circuite integrate, inclusiv cablajele cu programul ORCAD. Partea nasoala este ca lucra fortat, fara pasiune si dupa ce a plecat de acolo n-a mai avut preocupari in acest domeniu. Asta este diferenta intre "taranoi" si inginerii autentici.

M_D_L
2008-07-30 02:06:47

Re: iskra

La 2008-07-30 00:34:51, Liviu2002j a scris:

> Daca inca din 1994 s-au pregatit 205 (doua sute cinci !) specialisti
> in robotica industriala inseamna ca este clar de ce a falimentat
> sistemul ... In alta ordine de idei cred ca procentul de 2-5 la suta
> avansat de d-tra este real cu observatia ca acesta ar trebui sa fie si
> procentul de promovabilitate !!!
>

> Iar noi credem ca la Craiova se face carte mai serios !!!
>

M-am incurcat putin in cifre. Erau in total 180 de studenti in an, iar din anul al III-lea s-au separat pe sectii (roboti industriali, tractiune electrica, masini-unelte automate ,...).
In privinta calitatii e ca peste tot. Unii profesori stiu carte si predau bine, altii stiu dar tin pentru ei, altii sunt cu pluta pe conducta. In general sunt buni la teorie, pentru ca la practica sunt la baie. Profesorii sunt fosti tocilari, cu memorie buna si foarte ambitiosi, care isi folosesc pozitia capatata ca sa faca cat mai multi bani. Unii au tarif fix, altii iau ce li se da, dar aproape toti sunt pusi pe capatuiala.
Inginerii pasionati de tehnica s-au angajat la fabricile din localitate.

iskra
2008-07-30 07:25:52

Re: Care ingineri ?

Sunt promotia 2001. Recitind posturile ulterioare ale dvs. mi-am dat mai bine seama la ce va referiti. Sunt de acord ca in "sistem" sunt probleme destul de mari. Eu diploma mi-am facut-o bazandu-ma foarte tare pe internet pt. a-mi face rost de titlurile de publicatii necesare (ala din anii 2000 care abia se misca, biblioteca de la fac. era destul de ramasa in urma) si prin natura temei aveam nevoie de materiale noi (1996-2000)la prezentare am fost luat la "impins vagoane": tu nu ai putut veni ma si cu materiale de referinta (a se citi din anii '70) , ce ne vii doar cu chestii de-astea care abia au aparut, neverificabile? Poate ambalandu-ma putin am vrut de fapt sa spun ca si in acest sistem au fost si sunt studenti politehnisti entuziasti care chiar vor sa devina ingineri. Poate am exagerat si eu cu tonul, pentru ca am simtit ca "stricaciunea" maxima vine din partea oamenilor formati in anii 70-80 ca profesori (repulsie altfel de prezentari decat cele teoretice, "ne-agatabile" cu exemple sau contra-exemple practice, desi culmea la inceput mi s-a spus ca ar fi "frumos" sa vin cu ceva inspirat din realitate, dar pe parcurs indrumarile au fost exact pe dos, repulsie fata de nou ca sa nu mai spun chiar de predarea unor chestii care mai pot fi de interes cel mult de istoria tehnicii). In fine, poate desi am vorbit in primul post de frustrarile altora chiar eu am niste frustrari legate de perioada aia, am avut reflexul de a fi satul sa fiu tratat la gramada: bai, voi astia care nu faceti nimic, se va alege praful de tara pe mana voastra, samd.

iskra
2008-07-30 07:39:27

ref. la stagiatura in inginerie

Problema cu stagiatura in inginerie e atunci cand devine o scuza pt facultate de a scoate pe poarta un produs (inginer) nefinit cu scuza: lasa-l sa mai invete si in productie. Problema (pe anumite sectoare cel putin cum ar fi IT sau proiectare) e timpul relativ scurt in care poti activa efectiv. Eu la 30 de ani deja imi intrezaresc in max 10 ani sfarsitul carierei ca proiectant si "esuarea" intr-un postisor de low/middle-management (pt care sunt oricum analfabet pt ca aspectul asta a fost oricum tratat incredibil de superficial la fac. ca o chestie pt aia cu "buticuri" ) unde sa ma lupt cu termenele de predare mai degraba decat cu probl tehnice. Si asta pt ca evolutia tehnica a ajuns aproape insuportabil de rapida cu schimbari de paradigma la fiecare 10 ani si sincer nu stiu cati fac fata sa stea pe val continuu. In conditiile astea proaspatul absolvent trebuie sa fie deja "in viteza" nu sa se dezmeticeasca la terminarea facultatii, mai degraba prin practica in timpul fac. decat prin nu stiu ce stagiaturi.

roy
2008-07-30 07:45:04

Re: Iar in Romania, 2,000e/luna

Nu mai bate capul cu 2000 Euro pe luna. Vrabia malai viseaza.

Vezi ca se cauta in UE vanzatori de inghetzata. Mai bine platitzi decat inginerii in Romania.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

La 2008-07-29 21:22:54, Eufrosin a scris:

> Deci, de ce sa mai plecam aiurea ?
>

alt_cititor
2008-07-30 09:31:06

Re: "Cele mai mici salarii..... pentru un inginer roman este de 2.400 de euro, net..."

La 2008-07-29 19:21:34, geek-a-contra a scris:

> ori cetateanul de la "ACORD" bate cimpii ori stimabilul ziarist A.E.G.
> a pus de la sine putere un "net"....
>
Mari minciuni cu acesti 2400 euro net. Eventual BRUT, dar IN NICI UN CAZ PENTRU UN INCEPATOR.

Pribeag
2008-07-30 10:11:58

Ingineri romani de dupa 90

Am fost in tara in 2006 sa fac o selectie pentru firma in care lucrez, ( la insistenta lor) vroiau 6 ingineri tineri pe care sa-i formeze in consultanta pentru arhitectura, domenii structuristi, instalatii si eficienta energetica, cu varsta maxima de 30 ani.
Din 148 intervievati (selectionati in prealabil de o firma romaneasca foarte scumpa si neprofesionista de altfel) 35 nu stiau nici o limba straina, 97 nu puteau explica fenomenul de conductivitate termica, doar 3 au fost capabili sa calculeze o grinda simplu rezemata si nici unul nu a avut habar de normativele in constructii.
In a doua etapa cu aceleasi intrebari dar cu concurenti de pana la 40 de ani (mai putin tineri adica) rezultatele au fost mult superioare la capitolul tehnica si la fel de slab la capitolul limbi straine.
Solutia: 2 indieni, un polonez, un columbian, un libanez si un spaniol selectionati in mai putin de 2 saptamani direct in sediul firmei.
Morala fiecaruia dupa cum vede situatia.

simiondan
2008-07-30 11:17:41

Re: Iar in Romania, 2,000e/luna- exista aceste salarii!

in romania. sunt multinationalele( chiar si unele firme din constructii ) care platesc acest salariu. dar, exista un dar bineinteles. sunt anumite conditii. care tin de pregatire si experienta, cunoasterea limbii engleze si sau germane la un nivel avansat, program de lucru flexibil cu multe deplasari , etc etc. in plus acest salariu implica si calitati certe de coordonare a unei echipe sau a unui proiect. sansa unui prospat absolvent chiar bine pregatit, de-a prinde un astfel de post e foarte mica. sub 1 la mie.

cu privire la modul in care se face acum admiterea, gasesc ca lipsa unor examene grele ( ce pregatiri se faceau inainte pentru admitere! - doua vacante de vara mi le-am rezervat pentru pregatirea de examene - incepand cu clasa a X a -si nu eram un elev cu rezultate slabe ) prin care se face selectia, e total neinspirata. este doar unul din motivele proastei pregatiri a absolventilor de azi.



La 2008-07-29 21:22:54, Eufrosin a scris:

> Deci, de ce sa mai plecam aiurea ?
>

Liviu2002j
2008-07-30 13:11:43

Re: ref. la stagiatura in inginerie

La 2008-07-30 07:39:27, iskra a scris:

> Problema cu stagiatura in inginerie e atunci cand devine o scuza pt
> facultate de a scoate pe poarta un produs (inginer) nefinit cu scuza:
> lasa-l sa mai invete si in productie.

Poate fi privita si ca o scuza dar realitatea este ca facultatea ar trebui sa ofere cunostintele generale teoretice cu privire la diverse aspecte tehnice practice. Mai apoi, in productie, rezolvarea efectiva a problemelor tehnice se face - dupa cum se stie - intr-o multitudine de feluri ... Problemele tehnice, matematice, nu au solutii unice iar gasirea unei solutii cat de cat acceptabila din punct de vedere tehnic implica problemele pe care numai cei care au lucrat in practica le cunosc. Si aici as raspunde si d-lui M_D_L cu privire la profesorii "tocilari" ! Problema reala nu este aceasta ci ca nu au avut niciodata tangenta cu practica si ca vorbesc numai din carti fara sa stie fectiv cum se face un anumit lucru. Iar daca este sa aducem in discutie robotica industriala as fi curios sa aflu de la sotia dansului daca a vazut efectiv un robot industrial functionand in facultate si cati din profesorii pe care i-a avut au vazut macar un robot industrial functionand (desi de la ei se asteapta sa fi si lucrat cu ei ...) ?!!!

Problema (pe anumite sectoare
> cel putin cum ar fi IT sau proiectare) e timpul relativ scurt in care
> poti activa efectiv. Eu la 30 de ani deja imi intrezaresc in max 10
> ani sfarsitul carierei ca proiectant si "esuarea" intr-un postisor de
> low/middle-management (pt care sunt oricum analfabet pt ca aspectul
> asta a fost oricum tratat incredibil de superficial la fac. ca o
> chestie pt aia cu "buticuri" ) unde sa ma lupt cu termenele de predare
> mai degraba decat cu probl tehnice.

Ca in legea aceea a lui Murphy care spune ca fiecare ajunge la gradul sau de incompetenta ...

Si asta pt ca evolutia tehnica a
> ajuns aproape insuportabil de rapida cu schimbari de paradigma la
> fiecare 10 ani si sincer nu stiu cati fac fata sa stea pe val
> continuu. In conditiile astea proaspatul absolvent trebuie sa fie deja
> "in viteza" nu sa se dezmeticeasca la terminarea facultatii, mai
> degraba prin practica in timpul fac. decat prin nu stiu ce stagiaturi.
>
Stagiatura este necesara macar pentru acomodarea unui absolvent cu solutiile folosite de o companie anume in rezolvarea problemelor tehnice. Nu cred ca se va ajunge vreodata ca un absolvent sa fie atat de "bagat in viteza" astfel incat sa treaca imediat la rezolvarea unor probleme specifice unui anumit sector de activitate din cadrul unei companii anume. Sa nu-mi spuneti ca imediat ce ati ajuns in fabrica v-ati si ocupat imediat de problemele atat de complicate si care tin de siguranta zborului din aviatie ...

Liviu2002j
2008-07-30 13:29:43

Re: Ingineri romani de dupa 90

La 2008-07-30 10:11:58, Pribeag a scris:

> Din 148 intervievati (selectionati in prealabil de o firma romaneasca
> foarte scumpa si neprofesionista de altfel)

Sa vedeti chestionare ce fac "firmele" acestea ... Razi de te prapadesti !!! Si sa-i vedeti pe cei care "chestioneaza" ... Practic este lumea lor, de-ai lor, dintre ei ... Nu stiu nici unii nici altii mare lucru dar isi dau importanta, se afla si ei in treaba, iar unii pe undeva sunt probabil interesati sa mentina starea asta jalnica !!! Din cand in cand mai trec pe la un astfel de "targ de job-uri" ca sa ma distrez ... De obicei la "front-desk" este cate o tinerica care nu stie nici macar numele firmei pentru care lucreaza dar este hotarata ! Nu stiu cum as defini mai exact starea de spirit a tinerilor total nepregatiti care accidental si efemer trec prin diverse "posturi" dar probabil ca cel mai sugestiv este cuvantul "hotarat" !!!

35 nu stiau nici o limba
> straina, 97 nu puteau explica fenomenul de conductivitate termica,
> doar 3 au fost capabili sa calculeze o grinda simplu rezemata si nici
> unul nu a avut habar de normativele in constructii.
> In a doua etapa cu aceleasi intrebari dar cu concurenti de pana la 40
> de ani (mai putin tineri adica) rezultatele au fost mult superioare la
> capitolul tehnica si la fel de slab la capitolul limbi straine.
> Solutia: 2 indieni, un polonez, un columbian, un libanez si un spaniol
> selectionati in mai putin de 2 saptamani direct in sediul firmei.
> Morala fiecaruia dupa cum vede situatia.
>
Situatia este albastru spre negru !!! Sa va spun un secret insa: d-tra sunteti cei anormali !!! Veniti aici cu speranta ca veti gasi ceea ce trebuie dupa atatia ani in care ati trimis toate gunoaiele care in loc sa va transmita un semnal de feed-back corect v-au mintit sistematic iar pe noi ne-au pacalit ... Evident ca nu va fac acest repros d-tra efectiv sau spaniolilor ci tuturor celor care au ajuns pe aici si in loc sa faca ceva cu adevarat bun astfel incat mai tarziu, cum ar fi de exemplu acum, sa aiba o forta de munca bine pregatita, au exploatat prostia si exuberanta care mai zburda inca pe plaiurile mioritice, pacalind in fel si chip atfel incat sa le fie lor mai bine. Sigur ca la acest lucru au pus umarul din greu si smecherii de la noi dar uite ca barca in care suntem cu toti se scufunda si mocirla ne cuprinde incet dar sigur pe toti ...

Liviu2002j
2008-07-30 14:03:38

Re: Liviu2002j

La 2008-07-30 01:42:46, M_D_L a scris:

> Domnule Liviu,
> Este adevarat ca exprimarea mea este dura, dar asta este realitatea.
> Cand spun "taranoi", ma refer in primul rand la cei cu preocuparile si
> mentalitatea smecherilor de la sate, chiar daca persoanele respective
> locuiesc de ceva timp in mediul urban.

Asta se exprima cel mai simplu astfel: mentalitate de sluga smechera !

De exemplu, 75% dintre colegii
> mei de liceu (industrial - electrotehnica) erau de la tara si locuiau
> la caminul liceului. Eu am frecventat inca din timpul gimnaziului (la
> liceul N. Balcescu - Colegiul Carol de azi) tot felul de cercuri
> tehnice (automatica si cibernetica, aeromodelism, electronica) si ma
> duceam saptamanal la radioclub, unde intalneam oameni pregatiti
> (ingineri, profesori, medici, ofiteri din armata, chiar si securisti -
> din aia mai cizelati). La radioclub citeam reviste de electronica
> americane (Popular Electronics, QST, '73) si din tarile "fratesti"
> (Amatreske Radio, Radioektronik, etc), ascultam ce discutau "batranii"
> (multe bancuri cu Ceausecu), asta cand nu se inchideau acolo si
> treceau in "emisie", adica jucau toata noaptea bridge.
> La gimnaziu am fost intr-o clasa de elita (la A), desi provin dintr-o
> familie cu posibilitati modeste (parintii de la tara), si aveam colegi
> numai vip-uri (copii de directori, medici, economisti). Unii aveau
> preocupari intelectuale (citeau mult, invatau limbi straine, cantau la
> pian, etc), dar nu erau pasionati de tehnica. Am fost prieten cu unii
> mai mari decat mine, pentru ca aveam preocupari comune (cu fiul
> fostului rector - pasionat de electronica, cu altul care era tare la
> aeromodelism - acum este inginer in domeniul aeronauticii - il chema
> Levcenko si avea un unchi care era si el foarte bun la constructia de
> aeromodele).
> In schimb la liceu eram ca la tara. Colegii mei nu discutau decat
> despre fotbal si nu se simteau atrasi de materiile predate. Unii
> invatau foarte bine, doar pentru ca erau ambitiosi si isi doreau sa
> ajunga bine in viata, nu pentru ca ar fi avut tangenta cu tehnica. De
> asta nici nu am auzit ca vreunul sa fi inventat ceva. Eram singurul
> din clasa care construise diverse montaje electronice.
> Dupa "revolutie" m-am intalnit cu un fost coleg de liceu (unul dintre
> tocilarii clasei), care lucra la un institut de cercetare. Am fost
> surprins sa constat cat de mult evoluase sub aspectul cunostintelor
> din domeniul electronicii, pentru ca in timpul liceului nici nu auzise
> de tranzistor. Fiind un "pedalist" si fiind obligat la locul de munca
> sa proiecteze diverse circuite, ajunsese sa stie aproape la fel de
> bine ca mine. Proiecta montaje complicate, cu zeci de circuite
> integrate, inclusiv cablajele cu programul ORCAD. Partea nasoala este
> ca lucra fortat, fara pasiune si dupa ce a plecat de acolo n-a mai
> avut preocupari in acest domeniu. Asta este diferenta intre "taranoi"
> si inginerii autentici.
>
D-tra scrieti despre inginerie asa cum se scria la inceputurile revolutiei industriale ... Ingineria a ajuns si ea o "meserie", nu mai este o arta !!! A ramas arta in extrem de putine locuri acolo unde unii isi mai permit dar globalizarea si lucrul "la banda"a transformat totul intr-o imensa banalitate.

P.S. Culmea este ca imi amintesc si eu acum de un coleg de liceu in genul "pedalacilor" de care scrieti ... Era de undeva dintr-un sat din imprejurimi si venea la scoala primul oricat de rea ar fi fost vremea ! Imi amintesc intr-o iarna ce a mai tras mama mea de mine sa ma scol sa merg la scoala desi afara era un viscol ingrozitor. Ei bine colegul asta al meu venise pe jos prin viscol pret de vreo 10 km !!! Incredibil ... Nu stiu daca nu a fost si premiat pe acolo pe la UTC pe unde-i placea ... Iar materiile erau pentru el la fel. Le trata pe toate cu aceeasi seriozitate si putere. Invata teribil de mult desi mai avea si alte atributii acolo acasa la el. A facut o facultate tehnica dar dupa ani cand l-am reintalnit am regasit aceeasi lipsa de pasiune de care scrieti.

iskra
2008-07-30 14:21:40

Re: ref. la stagiatura in inginerie

1. nu ma refeream prin "intrarea in viteza" la faptul ca respecivul trebuie sa stie din prima sa proiecteze structuri sau sa faca integrarea sistemelor, metodele exacte sunt secret industrial de multe ori, pt asta exista training, eu spatiul e prea scurt pe forum fata de discutia fata in fata si fiecare intelege textul din pct lui de vedere dar in esenta:
a)"in priza" in sensul ca deja trebuie sa stie cam in ce programe se lucreaza, care sunt asteptarile, sa isi stie cat de cat valoarea pe piata (eu marturisesc ca eram cam in aer in momentul terminarii..pur si simplu nu stiam daca eram bun/prost samd, complet imatur dpdv profesional)
b) se pune prea mare accent pe chestii de acum 30-40 de ani, si la structuri si la motoare, ce sa mai spun de aparatura de bord (in cazul aviatiei). Eu am auzit prea multe de MiG-15 si Il-18 in facultate si prea putine despre av. la care am ajuns (si era normal sa ajung) sa lucrez.

pe langa subiect dar ca idee: aspectul sigurantei zborului in aviatie e atat de complicat iar procedurile (cel putin pe proiectare/fabricatie dar sunt sigur ca si in exploatare cu mici exceptii) incat realitatea e ca e treaba de sistem. Din punctul asta de vedere stau "linistit" ori de cate ori merg cu avionul am mult mai multe sanse sa mor de mana pilotului sau a vreunui mecanic de la intretinere decat din greseli de proiectare. Si mai mari sanse sunt sa dau coltul in drum spre aeroport sau in 1001 de alte feluri.


« Sumar articole
Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00804 sec.