Salut, nu am deschis link-ul pe care l-ai pus, dar aparent e vorba de Honda FCX care e un prototip pe pile de combustie PEM. Din pacate tehnologia asta nu este inca suficient de matura pt aplicatii auto (considera cel putin lipsa unei retele de alimentare cu hidrogen). O sa mai dureze citiva ani (in '95 se dadea ca sigura informatia ca pina in 2003, 30% din masinile din California vor fi pe PEMFC...). Aplicatiile auto bazate pe baterii Lithium-ion deocamdata sunt mai fezabile. Masina asta, ca si Tesla, cred ca e pe Li-ion. 400km nu e imposibil, pt ca sistemul e aparent hibrid, ca Prius de exemplu. Diferenta dintre asta sau Tesla si Prius, e ca primele doua se pot incarca intr-adevar la priza. Sa recunoastem, asta ar fi scopul ultim! Sunt unii aici care isi schimba bateriile de la Prius cu Li-ion ca sa poa' sa le incarce noaptea.
La 2009-01-08 12:21:54, Dan Petre a scris:
> daca masina asta va merge pe baterii nu va reusi sa faca 400km in
> conditii normale. in plus va trebui sa fie incarcata din priza peste
> noapte.
>
> viitorul ne va aduce masini ca asta:
> http://www.greenoptimistic.com/2008/12/16/james-may-from-top-gear-driving-a-honda-fcx-clarity-hydrogen-car/
>
>
|