Ziua Logo
  15:22, duminica, 7 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Economic

2008-08-01
MIKE din Bucuresti (...@yahoo.com, IP: 89.35.60...)
2008-08-01 18:52
CHINA NU MAI POATE FI OPRITA

China va ocupa locul I la toate capitolele, inclusiv, sau mai ales, cel militar. Numai comunismul a putut sa o condamne la o stagnare importanta, de aproape 40 de ani (o generatie!) si culmea, tot comunismul, in care ei sunt, dar la reglajele caruia au umblat cu intelepciune, le va aduce prosperitate maxima. Din cele doua tari rivale USA, va trebui sa fie sacrificata Rusia. Am vazut deja scenariul si harta viitoare, in care Rusia era impartita in 3:
- partea de vest revenea UE;
- partea de est revenea Chinei (unde am mai auzit noi de ea?);
- partea de mijloc revenea USA.
Deja se recunoaste meritul Chinei si recompensa care i se cuvine, mai ales ca stai si te gandesti, ce vor manca si unde vor sta atatia oameni? Desigur, pana la sfarsit, asa cum spun proorocirile, China va stapani Europa. V-am scutit sa mai chinuiti creierul cu anticipari care pot sa nu aiba legatura cu realitatea.

iskra (...@k.ro, IP: 79.112.42...)
2008-08-01 22:30
energie "verde"

Nu stiu ce face china dar voiam sa aduc in discutie alt aspect:

Multa lume omite sa spuna sau nu stie ce probleme put generatoarele de "energie verde". Biodieselul deja si-a facut numarul prin cunoscuta criza agricola, deja Airbus (dar si Boeing) au anuntat ca renunta la testele cu biocombustibili altii decat cei de generatia a-II-a (adica obtinuti din alge).

Acumulatorii contin substante exotice, toxice si greu de identificat/eliminat in/din lantul trofic: litiu, cadmiu, plumb. Piesele electronice de putere la fel. Panourile fotovoltaice contin cadmiu, galiu, arsenic, samd. Conductoarele, motoarele contin cupru cu oxizi mult mai toxici decat obisnuita rugina a fierului, samd. Prin anii '70 aproape toate materialele de mai sus au devenit curente in aeronautica asa ca in domeniul respectiv exista deja oarece experienta in dezmembrarea. E un proces dificil, ce se poate se recupereaza de pe avion iar ce nu se toaca si pleaca in tot in aplicatii precum electronica/mecanica, in nici un caz nu in industria alimentara. Impotriva unei credinte raspandite, aluminiul de avion nu ajunge doze de bere sau linguri pentru ca e prea poluat cu alte metale, nerentabil de separat. Avioanele casate sunt o cantitate mica de metal la nivel mondial dar ce vom face cand vom avea de reciclat toate aceste dispozitive "verzi".
Solutia poluarii e mai degraba micsorarea consumului, nu furarea propriei caciuli cu dispozitive care s-ar putea sa ne coste in viitor mai mult decat ne-a costat petrolul.


« Rezultatele cautarii



     « Toate comentariile


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00649 sec.