Ziua Logo
  15:23, duminica, 7 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Social

2008-07-29
iskra (...@k.ro, IP: 79.112.42...)
2008-07-30 07:39
ref. la stagiatura in inginerie

Problema cu stagiatura in inginerie e atunci cand devine o scuza pt facultate de a scoate pe poarta un produs (inginer) nefinit cu scuza: lasa-l sa mai invete si in productie. Problema (pe anumite sectoare cel putin cum ar fi IT sau proiectare) e timpul relativ scurt in care poti activa efectiv. Eu la 30 de ani deja imi intrezaresc in max 10 ani sfarsitul carierei ca proiectant si "esuarea" intr-un postisor de low/middle-management (pt care sunt oricum analfabet pt ca aspectul asta a fost oricum tratat incredibil de superficial la fac. ca o chestie pt aia cu "buticuri" ) unde sa ma lupt cu termenele de predare mai degraba decat cu probl tehnice. Si asta pt ca evolutia tehnica a ajuns aproape insuportabil de rapida cu schimbari de paradigma la fiecare 10 ani si sincer nu stiu cati fac fata sa stea pe val continuu. In conditiile astea proaspatul absolvent trebuie sa fie deja "in viteza" nu sa se dezmeticeasca la terminarea facultatii, mai degraba prin practica in timpul fac. decat prin nu stiu ce stagiaturi.

Liviu2002j din Bucuresti (...@yahoo.com, IP: 141.85.116...)
2008-07-30 13:11
Re: ref. la stagiatura in inginerie

La 2008-07-30 07:39:27, iskra a scris:

> Problema cu stagiatura in inginerie e atunci cand devine o scuza pt
> facultate de a scoate pe poarta un produs (inginer) nefinit cu scuza:
> lasa-l sa mai invete si in productie.

Poate fi privita si ca o scuza dar realitatea este ca facultatea ar trebui sa ofere cunostintele generale teoretice cu privire la diverse aspecte tehnice practice. Mai apoi, in productie, rezolvarea efectiva a problemelor tehnice se face - dupa cum se stie - intr-o multitudine de feluri ... Problemele tehnice, matematice, nu au solutii unice iar gasirea unei solutii cat de cat acceptabila din punct de vedere tehnic implica problemele pe care numai cei care au lucrat in practica le cunosc. Si aici as raspunde si d-lui M_D_L cu privire la profesorii "tocilari" ! Problema reala nu este aceasta ci ca nu au avut niciodata tangenta cu practica si ca vorbesc numai din carti fara sa stie fectiv cum se face un anumit lucru. Iar daca este sa aducem in discutie robotica industriala as fi curios sa aflu de la sotia dansului daca a vazut efectiv un robot industrial functionand in facultate si cati din profesorii pe care i-a avut au vazut macar un robot industrial functionand (desi de la ei se asteapta sa fi si lucrat cu ei ...) ?!!!

Problema (pe anumite sectoare
> cel putin cum ar fi IT sau proiectare) e timpul relativ scurt in care
> poti activa efectiv. Eu la 30 de ani deja imi intrezaresc in max 10
> ani sfarsitul carierei ca proiectant si "esuarea" intr-un postisor de
> low/middle-management (pt care sunt oricum analfabet pt ca aspectul
> asta a fost oricum tratat incredibil de superficial la fac. ca o
> chestie pt aia cu "buticuri" ) unde sa ma lupt cu termenele de predare
> mai degraba decat cu probl tehnice.

Ca in legea aceea a lui Murphy care spune ca fiecare ajunge la gradul sau de incompetenta ...

Si asta pt ca evolutia tehnica a
> ajuns aproape insuportabil de rapida cu schimbari de paradigma la
> fiecare 10 ani si sincer nu stiu cati fac fata sa stea pe val
> continuu. In conditiile astea proaspatul absolvent trebuie sa fie deja
> "in viteza" nu sa se dezmeticeasca la terminarea facultatii, mai
> degraba prin practica in timpul fac. decat prin nu stiu ce stagiaturi.
>
Stagiatura este necesara macar pentru acomodarea unui absolvent cu solutiile folosite de o companie anume in rezolvarea problemelor tehnice. Nu cred ca se va ajunge vreodata ca un absolvent sa fie atat de "bagat in viteza" astfel incat sa treaca imediat la rezolvarea unor probleme specifice unui anumit sector de activitate din cadrul unei companii anume. Sa nu-mi spuneti ca imediat ce ati ajuns in fabrica v-ati si ocupat imediat de problemele atat de complicate si care tin de siguranta zborului din aviatie ...

iskra (...@k.ro, IP: 79.112.42...)
2008-07-30 14:21
Re: ref. la stagiatura in inginerie

1. nu ma refeream prin "intrarea in viteza" la faptul ca respecivul trebuie sa stie din prima sa proiecteze structuri sau sa faca integrarea sistemelor, metodele exacte sunt secret industrial de multe ori, pt asta exista training, eu spatiul e prea scurt pe forum fata de discutia fata in fata si fiecare intelege textul din pct lui de vedere dar in esenta:
a)"in priza" in sensul ca deja trebuie sa stie cam in ce programe se lucreaza, care sunt asteptarile, sa isi stie cat de cat valoarea pe piata (eu marturisesc ca eram cam in aer in momentul terminarii..pur si simplu nu stiam daca eram bun/prost samd, complet imatur dpdv profesional)
b) se pune prea mare accent pe chestii de acum 30-40 de ani, si la structuri si la motoare, ce sa mai spun de aparatura de bord (in cazul aviatiei). Eu am auzit prea multe de MiG-15 si Il-18 in facultate si prea putine despre av. la care am ajuns (si era normal sa ajung) sa lucrez.

pe langa subiect dar ca idee: aspectul sigurantei zborului in aviatie e atat de complicat iar procedurile (cel putin pe proiectare/fabricatie dar sunt sigur ca si in exploatare cu mici exceptii) incat realitatea e ca e treaba de sistem. Din punctul asta de vedere stau "linistit" ori de cate ori merg cu avionul am mult mai multe sanse sa mor de mana pilotului sau a vreunui mecanic de la intretinere decat din greseli de proiectare. Si mai mari sanse sunt sa dau coltul in drum spre aeroport sau in 1001 de alte feluri.


« Rezultatele cautarii

     « Comentariu anterior     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00690 sec.