Ziua Logo
  14:19, duminica, 7 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Politica

2009-08-29
Dr.ing. Dan C. Badea din Bucuresti (...@clicknet.ro, IP: 92.80.114...)
2009-08-30 06:36
Romania sufera o dubla criza

Romania sufera o dubla criza. Una e cea mondiala, care ne afecteaza oricum, ca o tendinta generala. Peste criza mondiala, se suprapune o criza cu mult mai profunda si cu mult mai grava: criza romaneasca. Fara a propune o analiza, nefiindu-i locul aici, putem sa ne intrebam cum am ajuns intr-o asa de profunda criza? Criza romaneasca este determinata, in primul rand, de nociva imoralitate si de incompetenta ce au cuprins spatiul public. Ani de zile ne-am imbatat cu apa rece, iar acum se simt efectele dezastruoase ale unor guvernari lipsite de o viziune fundamentata pe principii si seriozitate, care ar fi putut sa dea sens actiunii publice, iar rezultatul s-ar fi vazut intr-o reala dezvoltare a tarii. Avem mare nevoie de actiune rationala si de spirit democratic. In incercarea de a gasi solutii generale pentru eradicarea crizei romanesti, este util sa ne amintim de ideile lui John Calvin. Weber considera ca dependenta capitalismului de sistemul de credinte al primilor calvinisti este cel mai bun exemplu al modului in care ideile dirijeaza societatea; si chiar daca nu protestantismul a produs capitalismul, el a fost cu siguranta un ingredient esential. In "Etica protestanta si spiritul capitalismului" (1905), Max Weber demonstreaza felul in care biserica protestanta, inaintea celorlalte biserici traditionale, a conciliat principiile dogmei crestine cu acumularea bogatiei. Etica protestanta a insemnat pentru evolutia capitalismului cel putin tot atat cat a insemnat tiparul, inovatie care a produs schimbari sociale fara precedent. Cele doua principii - cel al actiunii rationale si cel al democratiei exprimate prin libertate, egalitate, fraternitate - au rodit pe continentul european. Inovatiile aduse de biserica protestanta (bogatia ca har de la Dumnezeu si accesul marginalilor la competitia sociala) au oferit legitimitate eticii principiilor iluministe. Calvinistii, protestanti care isi bazeaza credinta pe ideile lui John Calvin, cred in predestinare, actul prin care Dumnezeu predestineaza ca anumite suflete vor fi osandite si altele vor fi mantuite, si nimic din ceea ce pot face ei in aceasta lume nu poate influenta decizia lui Dumnezeu. Sarcina calvinistilor in aceasta lume este sa fie ascetici (sa se abtina de la placerile lumesti) si sa lucreze pentru gloria lui Dumnezeu. Pentru ei, acumularea averii nu este un pacat, ci, dimpotriva, este socotit ca un har dat de Dumnezeu. Averea celui care munceste este pusa in slujba comunitatii in care traieste. Dumnezeu nu-i iubeste numai pe cei care isi parasesc averile si se izoleaza de comunitate mergand in pustiu in cautarea lui, ci ii iubeste si pe aceia care raman in mijlocul oamenilor si produc bogatie. Bogatia acestora lucreaza pentru comunitate, fie direct, ca un bun de consum de care se bucura toti cei care il cumpara sau prin impozitele catre bugetul public din care se fac redistribuirile in folosul tuturor, fie indirect, prin investitiile pe care le face cel care aduna avere, investitii care genereaza locuri de munca, deci asigura existenta decenta a multor oameni, sau prin acumularile de capital de care se folosesc bancile pentru a imprumuta alti investitori care multiplica bogatia comunitara. Aceasta spirala a bogatiei nu ar fi posibila fara acei oameni care la inceput dovedesc curaj, au idei novatoare, tenacitate in urmarirea telurilor propuse si o pricepere deosebita pentru administrarea resurselor umane, financiare sau naturale, intr-un mod cat mai ingenios cu putinta. De fapt, prin aceasta pricepere in inmultirea banilor cu ajutorul unor idei ingenioase care nu stau la indemana oricui este tradus harul daruit de Dumnezeu bunului crestin. Mai exista in etica protestanta o idee revolutionara: aceea ca marginalii dintr-o comunitate devin foarte ambitiosi - si de cele mai multe ori si eficienti - tocmai datorita statutului lor de marginali. Acestia intra in competitie cu cei care au resurse si inventeaza solutii ingenioase pentru situatii imposibile. Prin aceasta idee, etica protestanta inoveaza si in domeniul democratiei, legitimand marginalii sa ia loc in competitia sociala fara complexe, chiar cu un fel de orgoliu al marginalului. In concluzie: actiune rationala, ascetism, spirit democratic si inventivitate.


jan dinu din Portland, USA (...@hotmail.com, IP: 75.164.217...)
2009-08-30 09:27
Re: Romania sufera o dubla criza

La 2009-08-30 06:36:35, Dr.ing. Dan C. Badea a scris:

> Romania sufera o dubla criza. Una e cea mondiala, care ne afecteaza
> oricum, ca o tendinta generala. Peste criza mondiala, se suprapune o
> criza cu mult mai profunda si cu mult mai grava: criza romaneasca.
> Fara a propune o analiza, nefiindu-i locul aici, putem sa ne intrebam
> cum am ajuns intr-o asa de profunda criza? Criza romaneasca este
> determinata, in primul rand, de nociva imoralitate si de
> incompetenta ce au cuprins spatiul public. Ani de zile ne-am imbatat
> cu apa rece, iar acum se simt efectele dezastruoase ale unor
> guvernari lipsite de o viziune fundamentata pe principii si
> seriozitate, care ar fi putut sa dea sens actiunii publice, iar
> rezultatul s-ar fi vazut intr-o reala dezvoltare a tarii. Avem mare
> nevoie de actiune rationala si de spirit democratic. In incercarea de
> a gasi solutii generale pentru eradicarea crizei romanesti, este util
> sa ne amintim de ideile lui John Calvin. Weber considera ca
> dependenta capitalismului de sistemul de credinte al primilor
> calvinisti este cel mai bun exemplu al modului in care ideile
> dirijeaza societatea; si chiar daca nu protestantismul a produs
> capitalismul, el a fost cu siguranta un ingredient esential. In
> "Etica protestanta si spiritul capitalismului" (1905), Max Weber
> demonstreaza felul in care biserica protestanta, inaintea celorlalte
> biserici traditionale, a conciliat principiile dogmei crestine cu
> acumularea bogatiei. Etica protestanta a insemnat pentru evolutia
> capitalismului cel putin tot atat cat a insemnat tiparul, inovatie
> care a produs schimbari sociale fara precedent. Cele doua principii -
> cel al actiunii rationale si cel al democratiei exprimate prin
> libertate, egalitate, fraternitate - au rodit pe continentul
> european. Inovatiile aduse de biserica protestanta (bogatia ca har de
> la Dumnezeu si accesul marginalilor la competitia sociala) au oferit
> legitimitate eticii principiilor iluministe. Calvinistii, protestanti
> care isi bazeaza credinta pe ideile lui John Calvin, cred in
> predestinare, actul prin care Dumnezeu predestineaza ca anumite
> suflete vor fi osandite si altele vor fi mantuite, si nimic din ceea
> ce pot face ei in aceasta lume nu poate influenta decizia lui
> Dumnezeu. Sarcina calvinistilor in aceasta lume este sa fie ascetici
> (sa se abtina de la placerile lumesti) si sa lucreze pentru gloria
> lui Dumnezeu. Pentru ei, acumularea averii nu este un pacat, ci,
> dimpotriva, este socotit ca un har dat de Dumnezeu. Averea celui care
> munceste este pusa in slujba comunitatii in care traieste. Dumnezeu
> nu-i iubeste numai pe cei care isi parasesc averile si se izoleaza de
> comunitate mergand in pustiu in cautarea lui, ci ii iubeste si pe
> aceia care raman in mijlocul oamenilor si produc bogatie. Bogatia
> acestora lucreaza pentru comunitate, fie direct, ca un bun de consum
> de care se bucura toti cei care il cumpara sau prin impozitele catre
> bugetul public din care se fac redistribuirile in folosul tuturor,
> fie indirect, prin investitiile pe care le face cel care aduna avere,
> investitii care genereaza locuri de munca, deci asigura existenta
> decenta a multor oameni, sau prin acumularile de capital de care se
> folosesc bancile pentru a imprumuta alti investitori care multiplica
> bogatia comunitara. Aceasta spirala a bogatiei nu ar fi posibila fara
> acei oameni care la inceput dovedesc curaj, au idei novatoare,
> tenacitate in urmarirea telurilor propuse si o pricepere deosebita
> pentru administrarea resurselor umane, financiare sau naturale,
> intr-un mod cat mai ingenios cu putinta. De fapt, prin aceasta
> pricepere in inmultirea banilor cu ajutorul unor idei ingenioase care
> nu stau la indemana oricui este tradus harul daruit de Dumnezeu
> bunului crestin. Mai exista in etica protestanta o idee
> revolutionara: aceea ca marginalii dintr-o comunitate devin foarte
> ambitiosi - si de cele mai multe ori si eficienti - tocmai datorita
> statutului lor de marginali. Acestia intra in competitie cu cei care
> au resurse si inventeaza solutii ingenioase pentru situatii
> imposibile. Prin aceasta idee, etica protestanta inoveaza si in
> domeniul democratiei, legitimand marginalii sa ia loc in competitia
> sociala fara complexe, chiar cu un fel de orgoliu al marginalului. In
> concluzie: actiune rationala, ascetism, spirit democratic si
> inventivitate.
>
>
>
>
========================================================
Va declar stapinul inocentelor ...apoi dupa un timp revenirea in
realitate este necesara pentru intelegerea contemporanietatii...
atit de diversificate a capitalismului spsmotic suferind
de boala incurabila diagnosticat de prezentele incercari...
in confruntare cu alte "doctrine economice mai putin ortodoxe ...
cu sau fara ideologii ale noii piete libere - globale !.....
Daca sunteti "asezat "in state ar fi trebui s-a fitzi
inarmat cu mai multa luciditate in abordarea - subiectului - ...
titlul cartii de vizita obliga .......!
JD

parerea mea (...@yahoo.com, IP: 24.12.6...)
2009-08-30 18:13
Re: JD

La 2009-08-30 09:27:28, jan dinu a scris:

> La 2009-08-30 06:36:35, Dr.ing. Dan C. Badea a scris:
>
> > Romania sufera o dubla criza. Una e cea mondiala, care ne afecteaza
> > oricum, ca o tendinta generala. Peste criza mondiala, se suprapune o
> > criza cu mult mai profunda si cu mult mai grava: criza romaneasca.
> > Fara a propune o analiza, nefiindu-i locul aici, putem sa ne intrebam
> > cum am ajuns intr-o asa de profunda criza? Criza romaneasca este
> > determinata, in primul rand, de nociva imoralitate si de
> > incompetenta ce au cuprins spatiul public. Ani de zile ne-am imbatat
> > cu apa rece, iar acum se simt efectele dezastruoase ale unor
> > guvernari lipsite de o viziune fundamentata pe principii si
> > seriozitate, care ar fi putut sa dea sens actiunii publice, iar
> > rezultatul s-ar fi vazut intr-o reala dezvoltare a tarii. Avem mare
> > nevoie de actiune rationala si de spirit democratic. In incercarea de
> > a gasi solutii generale pentru eradicarea crizei romanesti, este util
> > sa ne amintim de ideile lui John Calvin. Weber considera ca
> > dependenta capitalismului de sistemul de credinte al primilor
> > calvinisti este cel mai bun exemplu al modului in care ideile
> > dirijeaza societatea; si chiar daca nu protestantismul a produs
> > capitalismul, el a fost cu siguranta un ingredient esential. In
> > "Etica protestanta si spiritul capitalismului" (1905), Max Weber
> > demonstreaza felul in care biserica protestanta, inaintea celorlalte
> > biserici traditionale, a conciliat principiile dogmei crestine cu
> > acumularea bogatiei. Etica protestanta a insemnat pentru evolutia
> > capitalismului cel putin tot atat cat a insemnat tiparul, inovatie
> > care a produs schimbari sociale fara precedent. Cele doua principii -
> > cel al actiunii rationale si cel al democratiei exprimate prin
> > libertate, egalitate, fraternitate - au rodit pe continentul
> > european. Inovatiile aduse de biserica protestanta (bogatia ca har de
> > la Dumnezeu si accesul marginalilor la competitia sociala) au oferit
> > legitimitate eticii principiilor iluministe. Calvinistii, protestanti
> > care isi bazeaza credinta pe ideile lui John Calvin, cred in
> > predestinare, actul prin care Dumnezeu predestineaza ca anumite
> > suflete vor fi osandite si altele vor fi mantuite, si nimic din ceea
> > ce pot face ei in aceasta lume nu poate influenta decizia lui
> > Dumnezeu. Sarcina calvinistilor in aceasta lume este sa fie ascetici
> > (sa se abtina de la placerile lumesti) si sa lucreze pentru gloria
> > lui Dumnezeu. Pentru ei, acumularea averii nu este un pacat, ci,
> > dimpotriva, este socotit ca un har dat de Dumnezeu. Averea celui care
> > munceste este pusa in slujba comunitatii in care traieste. Dumnezeu
> > nu-i iubeste numai pe cei care isi parasesc averile si se izoleaza de
> > comunitate mergand in pustiu in cautarea lui, ci ii iubeste si pe
> > aceia care raman in mijlocul oamenilor si produc bogatie. Bogatia
> > acestora lucreaza pentru comunitate, fie direct, ca un bun de consum
> > de care se bucura toti cei care il cumpara sau prin impozitele catre
> > bugetul public din care se fac redistribuirile in folosul tuturor,
> > fie indirect, prin investitiile pe care le face cel care aduna avere,
> > investitii care genereaza locuri de munca, deci asigura existenta
> > decenta a multor oameni, sau prin acumularile de capital de care se
> > folosesc bancile pentru a imprumuta alti investitori care multiplica
> > bogatia comunitara. Aceasta spirala a bogatiei nu ar fi posibila fara
> > acei oameni care la inceput dovedesc curaj, au idei novatoare,
> > tenacitate in urmarirea telurilor propuse si o pricepere deosebita
> > pentru administrarea resurselor umane, financiare sau naturale,
> > intr-un mod cat mai ingenios cu putinta. De fapt, prin aceasta
> > pricepere in inmultirea banilor cu ajutorul unor idei ingenioase care
> > nu stau la indemana oricui este tradus harul daruit de Dumnezeu
> > bunului crestin. Mai exista in etica protestanta o idee
> > revolutionara: aceea ca marginalii dintr-o comunitate devin foarte
> > ambitiosi - si de cele mai multe ori si eficienti - tocmai datorita
> > statutului lor de marginali. Acestia intra in competitie cu cei care
> > au resurse si inventeaza solutii ingenioase pentru situatii
> > imposibile. Prin aceasta idee, etica protestanta inoveaza si in
> > domeniul democratiei, legitimand marginalii sa ia loc in competitia
> > sociala fara complexe, chiar cu un fel de orgoliu al marginalului. In
> > concluzie: actiune rationala, ascetism, spirit democratic si
> > inventivitate.
> >
> >
> >
> >
> ========================================================
> Va declar stapinul inocentelor ...apoi dupa un timp revenirea in
> realitate este necesara pentru intelegerea contemporanietatii...
> atit de diversificate a capitalismului spsmotic suferind
> de boala incurabila diagnosticat de prezentele incercari...
> in confruntare cu alte "doctrine economice mai putin ortodoxe ...
> cu sau fara ideologii ale noii piete libere - globale !.....
> Daca sunteti "asezat "in state ar fi trebui s-a fitzi
> inarmat cu mai multa luciditate in abordarea - subiectului - ...
> titlul cartii de vizita obliga .......!
> JD
>
si tu ca nemtii aia care strigau pe strazi

"Cand tata Adam ara si mama Eva cosea
Atunci nobil cine mai era?"


« Rezultatele cautarii

     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00793 sec.